ΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΤΕΛ

Όπως κοινοποιήθηκαν με επιστολή στον πρόεδρο του ΚΤΕΛ

κτελ4Η σύγχρονη χερσαία δημόσια κινητικότητα στηρίζεται στη χώρα μας στο λεωφορείο. Το λεωφορείο αποτελεί, προς το παρόν, αυτό που στην Ευρώπη (και εν μέρει στην Ελλάδα) υπήρξε το τρένο για αιώνες. Οφείλουμε συνεπώς να εξετάζουμε σε κάθε φάση την καλύτερη αξιοποίησή του ως μέσου άνετης, πολιτισμένης και φιλάνθρωπης μεταφοράς και όχι μια κατάστασης «αχρείαστο να είναι», «ταξίδι είναι θα περάσει». Το πολύωρο ταξίδι, π.χ., προς την Αθήνα, που ξεπερνά με τη μεγάλη διάρκεια του οποιαδήποτε ενδο-ευρωπαϊκή αεροπορική σύνδεση, μας επιβάλλει να κάνουμε συγκρίσεις του λεωφορείου με τον «μεγάλο αδελφό» του, το αεροπλάνο, και με το τρένο, και να αντλήσουμε επιχειρήματα και προτάσεις ακόμα και από τις αντίστοιχες αεροπορικές και σιδηροδρομικές πρακτικές. Στόχος μας είναι να αποτελέσει η τόσο «μακρινή» και «περιφερειακή» μας Πρέβεζα κεντρική ιδέα και οργανωτικό πρότυπο των πανελληνίων δια των λεωφορείων (ΚΤΕΛ) συγκοινωνιών, των οποίων το κύριο μειονέκτημα έγκειται στο γεγονός της απουσίας αξιόπιστης δικτύωσης. Πώς μπορεί, για παράδειγμα, να φτάσει κανείς προγραμματισμένα στο όχι τόσο εξωτικό και καθόλου μακρινό Αγρίνιο; Έχει ο πρεβεζάνος το δικαίωμα και τη δυνατότητα να εξασφαλίσει άνετη θέση και άμεση ανταπόκριση για το Αγρίνιο, όπως αν θα ήθελε, ευρισκόμενος στην Πρέβεζα ή τη Μόσχα ή τη Μελβούρνη, να προγραμματίσει ταξίδι από το χωριό του Άι-Βασίλη στη Φινλανδία σε κάποιο άλλο φιλανδέζικο χωριό; Αλήθεια, ποιος Πρεβεζάνος, στο «μουγκό» ταξίδι με το λεωφορείο, μπορεί να πει «γνώρισα αυτόν ή κάποιον στο ταξίδι»; Είναι ίσως η στιγμή να επαναφέρουμε την ανθρωπιά στο ταξίδι.

Το ΚΤΕΛ Πρέβεζας εξυπηρετεί περισσότερο από μισό αιώνα τον νομό μας και την πόλη μας και αποτέλεσε είδος αμφίπλευρου ομφάλιου λώρου της ελληνικής πρωτεύουσας με την Πρέβεζα. Τα τελευταία χρόνια, η ευγενική συμπεριφορά του προσωπικού μας επιτρέπει να ανταλλάσσουμε απόψεις σε ποικίλα θέματα και να οδηγούμαστε σε συμπεράσματα ταυτιζόμενοι εκ των πραγμάτων με τις δικές του θέσεις. Με την πεποίθηση ότι το ΚΤΕΛ, δημιούργημα των κόπων των πρεβεζάνων επιχειρηματιών και του λοιπού προσωπικού, αποτελεί ζωντανό και αξιοπρόσεχτο μέρος του πρεβεζάνικου «δημόσιου χώρου» και πρεβεζάνικη ανάσα σε πολλές πόλεις της Ελλάδας, τείνουμε χείρα συνεργασίας, προς το συμφέρον του πρεβεζάνικου κοινού και των επισκεπτών της πόλης και της υπαίθρου μας.

–         Εκτιμώντας πως η χώρα μας είναι παραδομένη στο κεφάλαιο της πετρελαϊκής ενέργειας, της απρόσεχτα γενικευμένης αυτοκίνησης και της στρεβλά υποβοηθούσας χρηματοπιστωτικής δραστηριότητας

–         εννοώντας με τα προηγούμενα πως οι εθνικοί κρατικοί θεσμοί και οι τοπικοί εκπρόσωποί τους υπηρετούν άδικα έως δουλικά ή ανέντιμα και πέρα από κάθε έννοια πολιτισμού, ισονομίας, φιλανθρωπίας και κοινωνικότητας την ιδιωτική κινητικότητα που καταστρέφει τη λειτουργικότητα του δημόσιου κοινωνικού χώρου

–         κρίνοντας με βεβαιότητα πως ο πληθυσμός της Πρέβεζας και της δημοτικής ύπαιθρου της μπορούν να ωφεληθούν πολλαπλά από μια δημοκρατική και κοινωνική κινητικότητα «δημόσιου χώρου» και όχι ιδιωτικής κατάληψής του

–         έχοντας κατά νουν το γεγονός ότι η φιλότιμη προσπάθεια και τα ικανοποιητικά αποτελέσματα εκ μέρους του πρεβεζάνικου ΚΤΕΛ εντάσσονται ωστόσο σε πλαίσιο αυστηρής μονοπωλιακής σχέσης με το αγαθό της δημόσιας συγκοινωνίας, χωρίς δικαίωμα δημοκρατικής επιλογής εκ μέρους του Πρεβεζάνου

–         αναφερόμενοι κυρίως στις μεγάλες διαδρομές (Πρέβεζα-Αθήνα, Πρέβεζα-Θεσσαλονίκη) συνήθους κοινού αλλά υπονοώντας και 1) τις μικρότερες και μάλιστα τις αστικές διαδρομές με τις αναμενόμενες ή συνεπαγόμενες βελτιώσεις και 2) το ειδικότερο επιβατικό κοινό (ανάπηροι, παιδιά φροντιστηρίων, ηλικιωμένοι, ποδηλάτες, στρατιώτες, φοιτητές, συχνοί ταξιδιώτες, ξενόγλωσσοι και ξένοι προς την Πρέβεζα επιβάτες)

–         επιθυμούντες να συμβάλουμε σε μια πρεβεζάνικη προτυποποίηση και έναν πρεβεζάνικο εξευγενισμό των σχέσεων του ταξιδιωτικού κοινού με το δημόσιο χώρο της πόλης, της υπαίθρου και των διαδρομών (κατά τα δοκιμασμένα παλιά πρότυπα της εποχής των 24-θέσιων πράσινων λεωφορείων και των αξέχαστων διαδρομών με τον Παγκρέτσα, τον Λεμόνια και άλλους οδηγούς και εισπράκτορες)

–         υποσχόμενοι να συμμετάσχουμε με οποιοδήποτε «θεσμικό» κεφάλαιο μας εμπιστευθεί ο πρεβεζάνικος λαός 1) στην κοινωνική διευκόλυνση του πρεβεζάνικου ΚΤΕΛ στο δημόσιο πρεβεζάνικο χώρο, 2) στη νόμιμη δημοκρατική ενίσχυσή του (π.χ. μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων με στόχο την εισαγωγή οχημάτων ειδικού σχεδιασμού) και στην πανελλαδική και διεθνή διαφήμισή του, 3) στην ενίσχυση της κινητικότητας των ανέργων, των χαμηλόμισθων και των χαμηλοσυνταξιούχων και των οικογενειών με επιχορηγούμενα π.χ. «δημοτικά εισιτήρια») και , ιδιαίτερα σημαντικό, 4) στην έμπρακτη αναγνώριση του έργου του επιχειρηματικού και υπαλληλικού προσωπικού του ΚΤΕΛ του οποίου ζητούμε τη βοήθεια

καταθέτουμε εντελώς δειγματικά και με αφετηρία τη μορφή και το περιεχόμενο των μέχρι σήμερα παρεχομένων υπηρεσιών τις ακόλουθες προτάσεις για τη βελτίωση της λειτουργίας των συγκοινωνιών που εκτελούνται με τα λεωφορεία του πρεβεζάνικου ΚΤΕΛ επιφυλασσόμενοι να τις παρουσιάσουμε περισσότερο ολοκληρωμένες (διασυνδεδεμένες) και αναλυτικές σε αναφορά μάλιστα με το ιδεώδες των σιδηροδρομικών μεταφορών και συγκοινωνιών:

§         Συνεργασία με το Δήμο για καθιέρωση ευρέως συστήματος αστικής-υπεραστικής συγκοινωνίας και “P+R” (πάρκινγκ-πόλη-πάρκινγκ) με πρότυπες υποδομές στάσεων με ωράρια και αριθμούς τηλεφώνων κυρίως στην Πρέβεζα και σε άλλλους οικισμούς του Δήμου

§         διαμόρφωση καθισμάτων με πρόβλεψη για χρήση φορητού υπολογιστή (laptop) με τραπεζάκι επαρκών διαστάσεων και ενδεχομένως εγκατάσταση ρευματοληπτών, για επιχειρηματίες, εκπαιδευτικούς και μαθητές

§         δημιουργία προϋποθέσεων αξιοπρεπούς χρήσης τουαλέτας άνετα προσβάσιμης και χρησιμοποιήσιμης ιδιαίτερα από ηλικιωμένους και γυναίκες,

§         εισαγωγή-εγκατάσταση κυλικείου δηλαδή μικρών μηχανών καφέ, αναψυκτικών και ελαφρών εδεσμάτων και πρόβλεψη για «εορταστικά» αστικά λεωφορεία

§         συνθήκες ικανοποιητικού γενικού και, ιδιαίτερα, ατομικού φωτισμού ανάγνωσης και παιγνίων για τις χειμερινές απογευματινές και τις νυχτερινές διαδρομές

§         θέσπιση αξιοπρεπών διαδικασιών ασφαλούς παράδοσης και παραλαβής των αποσκευών των επιβατών

§         εισαγωγή/παραγωγή επιλεγόμενης και ανανεούμενης ηχητικής, μουσικής ή οπτικοακουστικής συνοδείας του ταξιδιού που θα περιλαμβάνει προγράμματα διαφόρων ειδών (π.χ. πρεβεζάνους καλλιτέχνες) και γενικό πολιτιστικό πρόγραμμα τουριστικής ξενάγησης με γεωγραφικές επισημάνσεις για τη διαδρομή καθώς και πρεβεζάνικες ή άλλες διαφημίσεις

§         ενδεχόμενη κατάρτιση πίνακα με νεαρούς/νεαρές επαγγελματίες συνοδούς ή «ανιματέρ» που θα αναλαμβάνουν μικρό πρόγραμμα επικοινωνίας-ξενάγησης ή επίβλεψης παιδιών και ηλικιωμένων σε υπεραστικές και αστικές διαδρομές

§         εισαγωγή «πακέτων» εισιτηρίου μετ΄ επιστροφής (π.χ. Πρέβεζα-Αθήνα-Πρέβεζα ή αντίστροφα) και διαδρομών αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα ή διαδρομών αστικού και/ή ταξί στην Πρέβεζα (για εγγυημένη και κατά προτεραιότητα μετακίνηση από και προς το Σταθμό του  ΚΤΕΛ)

§         επείγουσα μελέτη για κατασκευή, ενοικίαση ή συστέγαση αξιοπρεπούς σταθμού/στάσης στο Ρίο ώστε να μην ταπεινώνονται με την αβέβαια αναμονή και την ορθοστασία  στη «μέση από το πουθενά», στο ξεροβόρι, τη βροχή ή τον καυτερό ήλιο οι φοιτητές/τριες και οι υπόλοιποι επιβάτες από την Πάτρα

§         κράτηση θέσεων με 1) χρήση ακριβούς διαγράμματος του λεωφορείου που θα εκτελέσει το δρομολόγιο, 2) αναζήτηση στο Διαδίκτυο και 3) πληρωμή με πιστωτική κάρτα που να γίνεται αποδεκτή σε όλες τις συναλλαγές (on line και  στη θυρίδα των σταθμών)

§         εισαγωγή «θέσης» (ακριβότερης ή για συχνούς ταξιδιώτες) με ποικίλες ή δοκιμαστικές μορφές που θα εξελίσσονται (παραχώρηση και του διπλανού καθίσματος ή ανετότερου καθίσματος, διαρρύθμιση ιδιαίτερου ολιγοθέσιου χώρου, μελέτη οχημάτων ειδικού σχεδιασμού),

§         συνεργασία με το Αεροδρόμιο Ακτίου για διεθνοποίηση-πακετοποίηση επίγειων συγκοινωνιών μέσω Πρέβεζας

§         μετεπιβίβαση σε στάσεις του Αττικού Μετρό ή/και του Τραμ ή των λεωφορείων  Χ– (αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλου) και μελέτη πακέτου μετεπιβίβασης στον πελοποννησιακό κλάδο του Προαστιακού και αντίστοιχες βελτιώσεις προς Θεσσαλονίκη

§         συνεργασία με το Δήμο για διαμαρτυρία και καταγγελία για τις πολυετείς κρατικές πολιτικές συστηματικής υποβάθμισης της συγκοινωνιακής κατάστασης της Πρέβεζας που προκύπτει από τις συνθήκες βατότητας των δρόμων προς Ιωάννινα και Αμφιλοχία

§         συνεργασία με το Δήμο για αναβάθμιση του σταθμού της Πρέβεζας προς την κατεύθυνση φιλικότερης δομής για τους χρήστες και το προσωπικό και ανάδειξή του σε πραγματικό τόπο ανθρωπιάς και όχι «ατοπία» διερχομένων καθώς και πόλο εμπορικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων ελεύθερου χρόνου

§         συνεργασία με το Δήμο στην κατάρτιση μελέτης «Ιονίας Σιδηροδρομικής Οδού» με κατάληξη την πόλη μας και σύνδεση της Πρέβεζας με το υπόλοιπο εθνικό, αδριατικό, βαλκανικό και διεθνές δίκτυο σε πλαίσιο που δεν θα βλάψει τα επαγγελματικά και επιχειρηματικά δικαιώματα των μετόχων και εργαζομένων του ΚΤΕΛ.

[Ο Κείμενο της επιστολής που κοινοποίησε προς τον Πρόεδρο του ΚΤΕΛ ο Γιάννης Ρέντζος, υποψήφιος δήμαρχος και επικεφαλής της ανεξάρτητης δημοτικής κίνησης «Δημόσιος χώρος Πρέβεζα – Λούρος – Ζάλογγο», ως παλαιός και τακτικός ταξιδιώτης του πρεβεζάνικου ΚΤΕΛ.].

Advertisements
This entry was posted in πεζός, Δελτίο τύπου, Πρέβεζα, αυτοκίνητο, κινητικότητα, Visit Preveza and tagged , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s