ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ

Ποιος κρύβει την αλήθεια της «3ης Κυριακής του Νοέμβρη»; 

«Για να μάθεις την αλήθεια πρέπει πρώτα να μάθεις ποιος την κρύβει». Με το σύνθημα αυτό κυκλοφόρησε πριν μερικά χρόνια ένα μυθιστόρημα για το τροχαίο έγκλημα (με θύμα ένα δεκάχρονο παιδί που εγκαταλείφθηκε αβοήθητο) και διαδόθηκε η κινηματογραφική ταινία που βασίστηκε σε αυτό. Θα μιλήσουμε πιο κάτω γι’ αυτά, στο πλαίσιο αυτού του σημειώματός μας για την «Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων». [ΣΗΜ.: Εκφράζουμε ικανοποίηση για την έστω και καθυστερημένη αναγνώριση της «Παγκόσμιας Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων«].

Ας ερωτήσουμε πρώτα εδώ αν η «Δημόσια Πρέβεζα», που ανέχεται την καταστολή και το έγκλημα του αυτοκινήτου στους δρόμους και στους πεζόδρομους, στις πλατείες και στα πεζοδρόμια, κρύβει την αλήθεια για την αυτοκίνηση. Ταπεινώνει έτσι δημότισσες και δημότες, νέους και γέρους,  ΑΜΕΑ και μητέρες με παιδικά αμάξια, ανθρώπους και ζώα, καθαγιάζοντας τον τροχό. «Δημόσια Πρέβεζα» είναι βέβαια οι υπεύθυνες κρατικές Αρχές και οι τόσο κινητικοί φορείς μας που όμως, δεν διαπιστώσαμε να  αφιερώνουν δράσεις «ειρήνευσης», γι’ αυτή την 20ηΝοεμβρίου, τρίτη Κυριακή του Νοέμβρη.  Συνεχίστε την ανάγνωση…

Δείτε περισσότερα για τα «τροχαία εγκλήματα». –  Πανελλαδικός Σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα»Διαβάστε εδώ για το πώς η Βρετανική Ιατρική Επιθεώρηση (BMJ) κατάργησε τον όρο «ατύχημα». ΚΟΙΤΑΞΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΝΑ ΣΥΝΤΗΡΕΙΤΑΙ Η ΨΕΥΔΗΣ ΛΕΞΗ «ΑΤΥΧΗΜΑ».
Πίστα εγκλήματος η Αττική Οδός.
Advertisements
This entry was posted in Δημόσιος Χώρος. Bookmark the permalink.

6 Responses to ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ

  1. Ο/Η dimosioshoros λέει:

    Να συνδέσουμε τις μέρες τούτες του Πολυτεχνείου με τις διεκδικήσεις μας για το δημόσιο χώρο της πόλης. Σε παλαιότερο άρθρο μας γράφαμε:

    «Να σημειώσουμε και τούτο: Ο πεζός ως αδύναμος άνθρωπος στην πόλη δεν προσεγγίζεται εδώ απλά με την εύλογη συμπόνια απέναντι στον ανήμπορο (τον ανάπηρο, τον ηλικιωμένο, τη μητέρα με το παιδικό αμαξάκι) αλλά ως είδος-μάρτυρας (κατά την οικολογική έννοια) στο περιβάλλον του αστικού χώρου. Μέσα σ’ αυτό η παρουσία ή η απουσία του πεζού φανερώνει την ποιότητα των όρων λειτουργίας του ανοιχτού χώρου ως προϋπόθεσης λειτουργίας του «δημόσιου χώρου» και της δημοκρατίας. Το κλιματιζόμενο τζιπ που πατάει την ασπρισμένη διάβαση περιμένοντας στα φανάρια της [Οδού] Πανεπιστημίου και αναγκάζει τον ανήμπορο να διαγράψει μπροστά του ημικύκλιο, στο αυγουστιάτικο μεσημέρι, για να περάσει απέναντι, αποτελεί αναμνηστικό του τάνξ της νοεμβριανής βραδιάς του Πολυτεχνείου. Και μάλιστα σε πολύ χειρότερη εκδοχή, αφού δεν υπάρχει εδώ το ελαφρυντικό της άπαξ διατεταγμένης υπηρεσίας αλλά πρόκειται για καθημερινή σχέση πολίτη προς πολίτη».

    Διαβάστε εκτενές απόσπασμα στο πρεβεζάνικο «Φόρουμ» ή το συνολικό άρθρο στο περιοδικό «Αντί».

  2. Ο/Η dimosioshoros λέει:

    Ένας εκλεκτός αναγνώστης μάς γράφει σε ιδιαίτερο e-mail:

    Ο όρος «Τροχαία ατυχήματα» εισήχθη διότι δεν υπάρχει δόλος.
    Ο όρος εγκλήματα προϋποθέτει δόλο.
    Επ’ ουδενί λόγω συγκρίνεται η δολοφονία με τσεκούρι με την «δολοφονία» άν θέλετε με αυτοκίνητο.
    Μπορεί να συμβεί και σε σάς
    Να αφαιρεθείτε κάποια στιγμή και να σας φύγει το τιμόνι και να σκοτώσετε άνθρωπο.
    Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι κράτος δικαίου άν θεσμοθετήσει 20ετή κάθειρξη.
    Μη τρελαθούμε εντελώς.

    Οι παρατηρήσεις είναι βέβαια απόλυτα σωστές. Ωστόσο…
    Ωστόσο ο φίλος μας προβαίνει, στη συνέχεια του μηνύματός του στις εξής προτάσεις, με τα κεφαλαία δικά του και αρίθμηση και παχέα δικά μας:

    1) ΝΑ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΩΝ, ΝΑΙ
    2) ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΘΕΙ ΤΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ, ΝΑΙ
    3) ΝΑ ΠΕΡΝΑΝΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΑΠΟ ΨΥΧΙΑΤΡΟ, ΝΑΙ
    4) ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΟΥΣΙΩΝ, ΝΑΙ
    5) ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΙΤΑΙ ΤΟ ΔΙΠΛΩΜΑ ΔΙΑ ΠΑΝΤΟΣ ΣΕ ΣΟΒΑΡΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ, ΝΑΙ.

    Είναι βέβαιο πως οι προτεινόμενες λύσεις αποτελούν αναγνώριση του εγκληματικού σκηνικού που είναι στημένο στην πόλη μας και στη χώρα μας. Και φυσικά μπορούν να προστεθούν και άλλα στοιχεία. Όμως ο φίλος μας επιμένει:

    Όχι όμως να βαπτισθούν ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ τα ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ.

    Η θέση μας: Δεν έχει σημασία ποιος είναι αυτουργός. Στο αυτόματο εκτελεστήριο που έχει στηθεί, ο «θεσμός αυτοκίνητο» είναι ένας αιματοβαμμένος πόλεμος. Ο οδηγός απλά πατά τη σκανδάλη σε όπλα που έχει στήσει ο διεθνής εμπορικός εισβολέας και πρέπει να το γνωρίζει. Και αυτός και η ανεχόμενη πρεβεζάνικη κοινωνία. Το αυτοκινητικό έγκλημα υπάρχει επειδή κερδίζουν κάποιοι που έχουν νικήσει. Σαν τους παράφρονες άρχοντες που στέλνουν στη σφαγή τη νεολαία για να αυξάνουν τα εδάφη τους. Οι δρόμοι μας είναι εδάφη που κατακτήθηκαν. Κάθε καινούριος δρόμος που γίνεται στην Πρέβεζα είναι μια παραχώρηση εδάφους στον κατακτητή. Ο εμπορικός κατακτητής έχει και δόλο και κέρδος.Ο όρος «τροχαία ατυχήματα» αντί για το σωστό «περιστατικά τροχαίου εγκλήματος» είναι στοιχείο απόκρυψης, συνενοχής και συσκοτισμού.

  3. Αν και ειχα διαβάσει απο την πρώτη μέρα την αρχική ανάρτηση δεν ειχα διαβάσει το σχόλιο που αφορά το «έγκλημα ή ατύχημα». Μια παρατήρηση για κατι που παραβλέπει ο «εκλεκτός αναγνώστης» σας και όχι μόνον αυτός…
    Στην κυκλοφορία δεν υπάρχει ισότητα.
    Υπάρχει σκληρή ιεραρχία με τεράστια ανισότητα ευθέως ανάλογη με την κινητική ενέργεια του κάθε κινούμενου στο δίκτυο της κυκλοφοριας. Για να πάρουμε ενα ακραίο πλην πραγματικο παράδειγμα ο οδηγος μιας νταλίκας η μιας λαμποργκίνι δεν είναι ίσος με ένα παππού η ένα παιδάκι που διασχιζει το δρόμο. Δεδομένης αυτής της ανισότητας είναι μύθος (αθωωτικός για τους δράστες) ότι τροχαίο έγκλημα μπορεί να προκαλέσει ο καθένας. Αν και από την άποψη της φυσικής αρκεί μια ελάχιστη λεπτομέρεια για να προκληθεί μια σύγκρουση, από την αποψη της συμπεριφοράς απαιτείται ιδιαίτερη προσπάθεια. Γι’ αυτό και σαν επίσημες αιτίες καταγράφονται η υπερβολική ταχύτητα, η μέθη, το πέρασμα με κόκκινο, η ομιλία στο κινητό κλπ.
    Φυσικά αν τα «νομιμοποιήσουμε» όλα αυτά και τα θεωρήσουμε δικαιώματα τότε πράγματι δεν υπάρχουν εγκλήματα, «μπορεί να συμβεί στον καθένα». Με 1.300.000 νεκρους παγκόσμια κάθε χρόνο (ΠΟΥ) και πολλαπλάσιους βαριά τραυματίες, το αυτοκίνητο αποτελεί αναμφίβολα το σημαντικότερο όπλο μαζικής καταστροφής στην ιστορία της ανθρωπότητας. Το τσεκούρι μπροστά του μοιάζει με παιδικό παιγνιδάκι. Αναφερόμαστε στο έγκλημα πρώτα απ’ όλα για να συνειδητοποιήσουν οι ιδιοι οι οδηγοι ότι οπλοφορούν. (Δυστυχώς το συνειδητοποιούν μόνον τα θύματα αν προλάβουν και οι οικογένειές τους) – ότι το αυτοκίνητο δεν είναι παιγνίδι.
    Η συνειδητοποιηση αυτή πρεπει να οδηγησει στην γνωση και το σεβασμο των κανόνων κυκλοφορίας και στην ανατροπή της υφιστάμενης ιεραρχίας στο οδικό δίκτυο προς όφελος των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου. Δεν ξέρουμε κάποιον να ζητάει 20ετή κάθειρξη για ένα τροχαίο. Όμως μήπως ο αναγνώστης σας γνωριζει να μας πει σε μια χώρα με πάνω από 1500 θανατηφόρα τροχαία κάθε χρόνο (επί 20 τουλάχιστον χρόνια) αρκετά από τα οποία πολύνεκρα αν έχει κρατηθεί πάνω απο 5 με 10 ωρες έστω και ένας υπεύθυνος (οδηγός, κατασκευαστής δρόμου, ιδιοκτήτης παράνομης διαφημιστικής, υπεύθυνος δήμου η νομαρχίας κλπ.) και σε πόσους και για πόσο έχει αφαιρεθεί το δίπλωμα; (Εξαίρεση που γνωρίζουμε το πολύνεκρο των Τεμπών). Όποιος ρίξει μια ματιά στα 32 πρόσωπα που χάθηκαν σε τροχαία και έχουν αναρτηθεί στη στήλη «Πρόσωπα» του http://www.soste.gr θα βρει πάρα πολλά στοιχεία που θα τον βοηθήσουν να ξανασκεφτεί την άποψη του. Γιατί δυστυχώς το ζήτημα δεν είναι ούτε στατιστικό ούτε απλά θεωρητικό.
    Το να σκοτώνεις ένα 15χρονο πεζό που περνάει κανονικά τη διάβαση παραβιάζοντας το κόκκινο τρέχοντας με υπερβολική ταχύτητα και να τον εγκαταλείπεις δεν είναι κάτι που μπορεί να το κάνει ο καθένας (ελπίζουμε τουλάχιστον να μη κάνουμε λάθος και να μην έχουμε φτάσει εκεί ως κοινωνία). Το να παρουσιαστείς αφού παρέλθει το αυτόφωρο (και δεν υπάρχει πια και ζήτημα αλκοτέστ) και να σε πληροφορεί η τροχαία ότι αυτό που συνέβει ήταν απλώς ένα ατύχημα και να κυκλοφορείς ελεύθερος και με το δίπλωμά σου αυτό μάλλον ως τροχαίο ευτύχημα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. Όπως και νάχουν τα πράγματα νομίζουμε πως κανένας άνθρωπος δεν πρέπει (γιατί σ’ αυτό εξωθείται) να αποδεχτεί την ιδέα πως το παιδί που φέρνει στον κόσμο εκτός των άλλων αποτελεί και ενα κινούμενο στόχο για τους περιστρεφόμενους δερβίσηδες της ασφάλτου.

  4. Ο/Η dimosioshoros λέει:

    Συμφωνούμε σε όλα!
    Εκτός από ένα. Μου βάλατε σε εισαγωγικά το «εκλεκτός αναγνώστης» που χρησιμοποίησα. Και όμως είναι εκλεκτός αναγνώστης. Ο εκλεκτότερος που γίνεται μέσα στον εγκληματικό αυτοκινητικό παραλογισμό της ελληνικής κοινωνίας. Είναι ορθοπαιδικός τραυματολόγος. Και μάλιστα καλός.

    • Συγγνώμη αλλά καμιά πρόθεση δεν είχα ούτε έχω για ειρωνείες.
      Χρησιμοποίησα τα εισαγωγικά απλώς για να δείξω σε ποιον αναφέρομαι μια και έτσι τον αναφέρατε και σεις. Προσωπικά με έχει εκπλήξει η ποιότητα των αναρτήσεων και του διαλόγου στο blog σας και η παρέμβαση μου έγινε σαν φιλική συμβολή. Αν έγινε αντιληπτή διαφορετικά η ευθύνη είναι δική μου.

  5. Ο/Η dimosioshoros λέει:

    Και εγώ σαν φιλική συμβολή την εξέλαβα, και τόσο τιμητική στο ιστολόγιό μας. Απλά προσπάθησα να αναβαθμίσω το διάλογο με τη λεπτομέρεια που κατέθεσα. Η κατάσταση είναι πράγματι τραγική. Είμαστε μαζί, το ξέρετε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s