ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΑ ΓΙΑ ΧΑΡΤΖΙΛΙΚΙ Ή ΓΙΑ ΤΟΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ;

Να σταθούμε ενάντιοι στη μεταπρατική ιδεολογία και να ενθαρρύνουμε το παραγωγικό ιδεώδες

Τις προηγούμενες εβδομάδες παρουσιαζόταν στα κανάλια μια διαφήμιση όπου ένα αγόρι ρωτούσε τον πατέρα του αν θα του δίνει χαρτζιλίκι σε όλη του τη μαθητική και φοιτητική ζωή. Και ο πατέρας του το διαβεβαίωνε πως για 25 χρόνια θα του είχε εξασφαλισμένο το χαρτζιλίκι. Στη συνέχεια η διαφήμιση περνάει στο εμπορικό μήνυμα υποστηρίζοντας εμφατικά πως με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών και υπογραφή σύμβασης για πώληση του παραγομένου ρεύματος εκτός του τόπου παραγωγής, το ενδιαφερόμενο νοικοκυριό θα έχει διαρκές «χαρτζιλίκι» για 25 χρόνια από το εκ μεταπωλήσεως ρεύμα. Είναι φανερή η λογική της διαφήμισης και των διαφημιστών: Η ελληνική κοινωνία βρίσκεται σε κατάσταση εξάρτησης όπως τα παιδιά και, εξ αιτίας αυτής της εξάρτησης, η λογική της είναι ισότιμη με εκείνη ενός παιδιού…

Να πούμε επίσης πως συχνά διαδίδονται στο διαδίκτυο ή με e-mail μηνύματα εθνικού περιεχομένου που καλούν να αποφεύγουμε προϊόντα π.χ. με γερμανική προέλευση και να προτιμούμε άλλα με ελλαδική προέλευση δίνοντας και παραδείγματα με τα ονόματα από τις ελληνικές μάρκες. Τα μηνύματα αυτά διαδίδονται και στην Πρέβεζα υποδεικνύοντας τι θα πρέπει να καταναλώνουμε χωρίς όμως να υπάρχει και πρόταση για το τι θα πρέπει να προσπαθήσουμε να παράγουμε (π.χ. εδώ στην Πρέβεζα).  Νομίζουμε πως δεν είναι αυτή η ορθότερη κατεύθυνση ενός καταναλωτικού κινήματος που στην πόλη μας είναι κραυγαλέα απόν.

Τα συνδέω αυτά τα δεδομένα και με τη σημερινή (28/2) αναμετάδοση συνέντευξης του γερμανού χριστιανοδημοκράτη βουλευτή Christian Goiny μολονότι στην παρούσα φάση δεν είναι ευχάριστο να αναφέρεται κανείς θετικά στη γερμανική πλευρά. Ο γερμανός βουλευτής λοιπόν που επισκέφθηκε και το Δήμο Λαγκαδά  υποστήριξε πως σε επίπεδο πόλης και Δήμου είναι δυνατό αντί να εξάγουμε τη φωτοβολταϊκή ενέργεια (λέμε εμείς: στην Αθήνα και το εξωτερικό) να τη χρησιμοποιούμε για τοπική μεταποίηση και ανάπτυξη.

Έχουμε και εμείς υποστηρίξει αυτή τη λογική και τη βλέπουμε περισσότερο σωστή από τη διαφήμιση που είδαμε παραπάνω και από τις εθνικιστικές καταναλωτικές οδηγίες. Μπορεί ο Δήμος να ενθαρρύνει τα «φωτοβολταϊκά θερμοκήπια»;

Advertisements
This entry was posted in Δημόσιος Χώρος, Πρέβεζα, Ρέντζος, Φωτοβολταϊκά, ανάπτυξη. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s