ΤΑ ΛΕΥΚΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ

Το σύστημα του ενιαίου «συνεχιστού πεζοδρομίου» αντί για το καθιερωμένο σύστημα του ενιαίου «συνεχιστού δρόμου» μπορεί να εφαρμοστεί στην πλακόστρωση του κέντρου της Πρέβεζας

Σε μερικά σημεία του Λονδίνου συναντά κανείς σταθμευμένα ποδήλατα που δεν πρόκειται να τα αναζητήσει κανείς. Μνημονεύουν τους ανθρώπους, τις στιγμές, τους τόπους όπου εκεί έχασαν τη ζωή τους κάποιοι ποδηλάτες. Είναι όλα λευκά σαν αγάλματα σε κοιμητήρια. Στην εικόνα μας, από φωτογραφία παρμένη στη Γέφυρα του Λονδίνου, μνημονεύεται ένας υπάλληλος επιχείρησης κούριερ που έχασε τη ζωή του εκεί, στο αγώνα του για το καθημερινό ψωμί του. Αφιερώστε μια στιγμή στη μνήμη του ποδηλάτη και στίξτε τη φωτογραφία για να διαβάστε το όνομά του.

Σε μερικά σημεία της μεγαλούπολης αυτής, του Λονδίνου, λαμβάνεται πρόνοια για την ευκολότερη μετακίνηση των πεζών με διεύρυνση των πεζοδρομήσεων και ειδική διαρρύθμιση των πεζοδρομίων. Η (Οδός) Exhibition Road, κεντρικός δρόμος στον οποίο βρίσκονται πολλά μουσεία καθώς και το Imperial College, αποτέλεσε ήδη αντικείμενο μιας ευρείας παρέμβασης. Εξάλλου μερικές διαβάσεις πεζών έχουν πεζοδρομοποιηθεί κατά την έννοια ότι δεν είναι πια ο πεζός εκείνος που έχει υποχρέωση να κατέβει στο οδόστρωμα αλλά χρειάζεται να ανέβει το αυτοκίνητο στην ανυψωμένη διάβαση των πεζών, αναλαμβάνοντας πλήρη ευθύνη για την παρουσία και την προστασία του πεζού. Πρόκειται για το σύστημα του ενιαίου «συνεχιστού πεζοδρομίου» αντί για το καθιερωμένο σύστημα του ενιαίου «συνεχιστού δρόμου».

Πρωτοπόρο στον τομέα της κίνησης των πεζών στην πόλη θεωρείται ότι είναι το Βέλγιο (βλ. εδώ) καθώς, βάση του νέου κώδικα, οι οδηγοί είναι πλέον υπεύθυνοι για την ασφάλεια όλων των υπόλοιπων χρηστών του οδικού δικτύου (πεζών και δικυκλιστών), αφού εκείνα που μπορούν να προκαλέσουν τη μεγαλύτερη ζημιά είναι τα αυτοκίνητά τους. Γι’ αυτό απαιτείται από τους δήμους «να ενσωματώσουν μέτρα ήπιας κυκλοφορίας στο οδικό σχεδιασμό», όπως το όριο των 30 χιλιομέτρων την ώρα.

Advertisements
This entry was posted in πεζός, πεζόδρομος, πλακόστρωση, ποδήλατο, ποδηλατόδρομος, Δημόσιος Χώρος, Πρέβεζα, Ρέντζος, αυτοκίνητο, κινητικότητα, νεκρολογία and tagged , , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to ΤΑ ΛΕΥΚΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ

  1. Μόνο που στην Ελλάδα τούτα είναι όνειρο μακρινό με ευθύνη και τοπικών πολιτικών αρχόντων και πολιτών.

  2. Ο/Η dimosioshoros λέει:

    Υπογραμμίζω και επαυξάνω το «και πολιτών».

    • Παλέψαμε κάποτε με νύχια και δόντια ως διοίκηση να απελευθερώσουμε πεζοδρόμιο (από καθίσματα και κρεμάστρες) και εισάγουμε την ιδέα του συνεπιβατισμού (δήμος Σταυρούπολης), για να μην αθυστομίσω και πω τη πήραμε μείναμε με την ιδέα και τις επιθυμίες.

      • Ο/Η dimosioshoros λέει:

        Δηλαδή μας αξίζουν οι πόλεις που έχουμε. «Μαζί τις φάγαμε», που θάλεγε κάποιος…
        Πάντως ακούγεται από πολλές μεριές πως χρειάζεται επίμονη προσπάθεια (εκτός βέβαια από το καθαρό όραμα ενός δημόσιου χώρου ισονομίας). Είναι κρίμα να βγαίνει η διοίκηση (το «Κράτος») μπροστάρης, π.χ. με τις ράμπες αναπήρων, και να παρκάρει ο άλλος πάνω τους.

      • Είναι πολύ χειρότερα. Μιλάς για πεζοδρόμια κι έχεις δικό σου αντιδήμαρχο να παρκάρει φαρδύς πλατύς μπροστά στο σπίτι του, παρανόμως σε πεζοδρόμιο… Οπότε τι να σου πει ο πολίτης που τον έμαθες να κάνει ό,τι γουστάρει χωρίς να τιμωρείται. Οι πολιτικοί φταίνε πάντα και η απουσία ελεγκτικών μηχανισμών ή το λαϊκίστικο/ρουσφετολογικό χάρισμα προστίμων.

  3. Ο/Η dimosioshoros λέει:

    «Nα κάνει ό,τι γουστάρει χωρίς να τιμωρείται», «η απουσία ελεγκτικών μηχανισμών».
    Ευελπιστώ πάντα πως σε μικρότερες πόλεις μπορούν να αντιμετωπιστούν μερικά ζητήματα χωρίς καταστολή. Έστω και με μπάρες αποκλεισμού των οχημάτων, πράγμα που και αυτό είναι είδος καταστολής.

    «ή το λαϊκίστικο/ρουσφετολογικό χάρισμα προστίμων».
    Αυτό να λέγεται. Από την επομένη της εκλογής του όποιου νέου δημάρχου αρχίζει, ως γνωστόν, η προετοιμασία για τις επόμενες δημοτικές εκλογές…

  4. Παράθεμα: ΑΣΠΡΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ, ΑΣΠΡΕΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΕΣ… | "Δημόσιος Χώρος Γ. Ρέντζος"

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s