Η ΠΟΔΗΛΑΤΟΜΑΝΑ ΠΡΕΒΕΖΑ: ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΠΟΛΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΕ ΠΟΔΗΛΑΤΟ

 

Ένας φίλος του ιστολογίου μας μάς έστειλε ποδηλατικές εντυπώσεις του από το Ισραήλ, και τον ευχαριστούμε. Θα θυμηθούμε έτσι την παλιά Πρέβεζα όπου κυριαρχούσε το ποδήλατο, για να καταδικάσουμε την αυτοκινητική αγριότητα που επικρατεί σήμερα στην πόλη μας και να κατακρίνουμε τις κοινωνικές δυνάμεις που επωφελούνται από την κατάσταση αυτή. Μας γράφει ο φίλος:

«Έζησα στο Τελ-Αβίβ αλλά δυστυχώς μπορώ να σας μεταβιβάσω την ποδηλατική εμπειρία μου … virtually.  Στις παλαιόδμητες περιοχές (όπως π.χ το κέντρο, αγορά της πόλης) τa χιλιάδες ποδήλατα κυκλοφορούν στα πεζοδρόμια, αλλά και στο δρόμο, πράγμα που εξαρτάται από τα φανάρια :-). Το ήπιο κλίμα ευνοεί τη χρήση τους όλο το χρόνο αλλά υπάρχουν ποδηλατόδρομοι κατά μήκος της παραλίας (promenade) και σε νεόδμητες πιο αραιοκτισμένες περιοχές. Η … ανακύκλωση (αλλά και η κλοπή) ποδηλάτων είναι γεγονός και μπορεί να βρει κανείς μεταχειρισμένο ποδήλατο σε καλή κατάσταση ακόμα και με 25-35 ευρώ.»

Επωφελούμαστε ακόμα  να υπενθυμίσουμε την ιδιαίτερη και τόσο ενθαρρυντική για την Ελλάδα περίπτωση της Καρδίτσας. Και μάλιστα το σχολικό βιβλίο γλώσσας, στο «τετράδιο εργασιών της Ε΄ τάξης Δημοτικού», περιέχει κείμενο με τίτλο: ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΠΟΛΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΠΟΔΗΛΑΤΟ – ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ. Φανταστείτε την χαρά και την περηφάνια των μικρών μαθητών στην Καρδίτσα που βρίσκουν στο βιβλίο τους ένα τόσο κολακευτικό κείμενο για τη δική τους πόλη.

This entry was posted in ποδήλατο, πολεογραφία, τάφρος, Δημόσιος Χώρος, Πρέβεζα, δίκτυο υγιών πόλεων. Bookmark the permalink.

3 Responses to Η ΠΟΔΗΛΑΤΟΜΑΝΑ ΠΡΕΒΕΖΑ: ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΠΟΛΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΕ ΠΟΔΗΛΑΤΟ

  1. Πρώτη φορά που πήγα στη Βουδαπέστη, έπαθα σοκ όταν είδα ότι υπήρχαν (με άψογη μελέτη και εφαρμογή) ειδικά φανάρια για ποδήλατα (άσχετα από των πεζών και με διαφορετική χρονομέτρηση ή των αυτοκινήτων). Και όλοι τα σέβονταν… Η Καρδίτσα αποτελεί μία μοναδική περίπτωση στην Ελλάδα που θα έπρεπε να αποτελέσει μπούσουλα και παράδειγμα προς μίμηση, ειδικά σήμερα που το κόστος της μεταφοράς έχει ανέλθει τόσο πολύ.

    • Ο/Η dimosioshoros λέει:

      Γράφεις: «Η Καρδίτσα […] θα έπρεπε να αποτελέσει μπούσουλα και παράδειγμα προς μίμηση«.

      Αλλά το σπουδαιότερο που λες είναι «ειδικά φανάρια για ποδήλατα […] και όλοι τα σέβονταν«. Αυτό είναι το πιο σπουδαίο.

      Στην Ελλάδα, μερικές φορές, το Κράτος βγαίνει πιο μπροστά από εμάς τους προοδευτικούς –υποτίθεται– πολίτες αφού, για παράδειγμα, οι ράμπες που έχουν γίνει για αναπήρους σε μερικές πόλεις ακυρώνονται από τα σταθμευμένα αυτοκίνητα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s