Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΥΣΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΚΛΑΔΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Αυτά χρειάστηκε να υποστηρίξουμε στη χθεσινή ημερίδα TEΕ – Ένωσης Δικαστών για την «οδική ασφάλεια σε περίοδο οικονομικής κρίσης»

Μας έκανε πραγματικά εντύπωση η αθωότητα του κ. Δημητρίου Μαζαράκη, Αρεοπαγίτη, Προέδρου Δικαστών και Εισαγγελέων, που τιτλοφορούσε την εισήγησή του «Προβλήματα θεσμικού πλαισίου – Προτάσεις σε ατυχήματα». Κάποιος πρέπει να πει στους θεσμικούς θεματοφύλακες της χώρας πως δεν υπάρχουν «ατυχήματα» αλλά σαφώς προσδιορισμένοι όροι υποστήριξης «περιστατικών τροχαίου εγκλήματος».

Διαμαρτυρηθήκαμε, λοιπόν, απέναντι στον κ. Μαζαράκη για την απουσία της Δικαιοσύνης (που μάλιστα χρησιμοποιεί τον όρο ατυχήματα) από την οδική ασφάλεια, όπως το ζούμε και στην Πρέβεζα. Και εννοούμε βέβαια και κύρια τον προληπτικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει αυτή στην κοινωνία. Και διαμαρτυρηθήκαμε επίσης γιατί και ο καθηγητής κ. Ανδρέας Λοΐζος, διευθυντής του εργαστηρίου οδοποιίας, που αναγνώσθηκε ο χαιρετισμός του, χρησιμοποίησε στο κείμενό του την αντι-επιστημονική έννοια του «ατυχήματος».

Ένας σύνεδρος, πολιτικός μηχανικός, μου είπε στο διάλειμμα πως πρώτη φορά άκουγε πως έχει αμφισβητηθεί η έννοια «ατύχημα»,  για το οποίο και εκείνος ο ίδιος αντιλαμβάνεται πως αυτό έχει απόλυτα προσδιορίσιμες τεχνολογικές, τεχνικές και προσωπικές συνιστώσες που δεν πρέπει να κρύβουμε με ένα ακατάλληλο όρο. Μου επεσήμανε βέβαια πως για το ΤΕΕ προέχει τώρα να αντιμετωπιστεί η ολισθηρότητα του μεγάλου μέρους του οδικού δικτύου με επικάλυψη ειδικού αντιολισθητικού τάπητα, που θα αναζωογονήσει κατασκευαστικά τις περιφέρειες.

Σε περίοδο κρίσης λοιπόν μια ενδιάμεση κατασκευαστική παρέμβαση που θα σώσει ζωές είναι κάτι που πρέπει να αντιμετωπιστεί θετικά. Εξάλλου η κρίση, όπως αποδεικνύεται από τη μείωση των θλιβερών συμβάντων, που έχει σημειωθεί στη διετία της κρίσης 2009-2011, οδήγησε  κατά τρόπο «φυσικό» σε μια καλύτερη κατάσταση. Πρέπει λοιπόν να στηριχθούμε σε μια «απανάπτυξη» της χώρας μας για να μειώσουμε τα «ατυχήματα»; Όχι βέβαια.

Απέναντι, λοιπόν, στον καθηγητή κ. Γιώργο Γιαννή, που ήταν προεδρεύον μέλος της οργανωτικής επιτροπής της ημερίδας και τοποθετήθηκε ως ειδικός του «επιστημονικού κλάδου της οδικής ασφάλειας», υποστηρίξαμε πως μια «διακλαδική προσέγγιση» που θα παραπέμπει και σε αξιοποίηση του σιδηροδρόμου, ως ασφαλούς λαϊκού μεταφορικού μέσου, θα έχει άνετο ισότιμο αποτέλεσμα οδικής ασφάλειας με οποιοδήποτε άλλο δαπανηρό βελτιωτικό. Με επιστημονική τιμιότητα μας απάντησε: «Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας». Αναφέραμε σαν παράδειγμα τη δυνατότητα που ξέρουμε οι Πρεβεζάνοι και που έχει αποκλειστεί κατασκευαστικά: Αν στην Κόρινθο υπήρχε κοινός σταθμός Προαστιακού-λεωφορείου, πολλές χιλιάδες ταξιδιωτών του ΚΤΕΛ δεν θα χρειαζόταν να διασχίζουν με αυτοκίνητο το λεκανοπέδιο για να φτάσουν με αγωνία στον υπεραστικό σταθμό του Κηφισού. Θα μπορούσαν να κάνουν μετεπιβίβαση στην Κόρινθο.

Οι παρεμβάσεις του Γιώργου Κουβίδη (θυμηθείτε τον Κώστα) και του Φαίδωνα Καρυδάκη (θυμηθείτε τον Σόλωνα) ήταν, όπως πάντα, υποδείγματα αγωνιστικότητας, ευθύνης και ανθρωπιάς.

Καταγγέλλουμε τη σημερινή προσβλητική στάση και επίθεση του κ. Η. Κασιδιάρη κατά της κ. Λιάνας Κανέλη και της κ. Ρένας Δούρου. Το επεισόδιο έλαβε χώρα στην πρωινή δημοφιλή εκπομπή του κ. Γιώργου Παπαδάκη στον ΑΝΤ1. 

Δείτε εδώ το προεκλογικό δεκάλεπτο ΣΥΡΙΖΑ για τις 17 του Ιούνη

Advertisements
This entry was posted in τροχαία εγκλήματα, Δημόσιος Χώρος, αυτοκίνητο, ανάπτυξη, δίκτυο υγιών πόλεων, δημόσια υγεία, εσωτερική γεωπολική and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s