ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ

Μνήμη της πόλης μας

Η χθεσινή επικαιρότητα έφερε στο προσκήνιο τη νέα γενιά. Με 1) την πράξη αυτοδικίας εκ μέρους του 23χρονου, που υπερασπίστηκε την τιμή του σπιτιού του προστατεύοντάς το από επίθεση συμμορίας ληστών και με 2) τη δράση χειροδικίας εκ μέρους του 32χρονου αρχηγού της νεολαίας κόμματος, που πρόσφατα εξελέγη βουλευτής, που, κατά τη διάρκεια έντονης τηλεοπτικής συζήτησης, εξεμάνει. Τα γεγονότα αυτά θέτουν ζητήματα ηθικής, βίας, δημοκρατίας, δημόσιου χώρου. Ξέρουμε πως δεν συμβάλλουμε στη συζήτηση, αλλά επειδή τίθενται ζητήματα «νέας γενιάς» δημοσιεύουμε το ακόλουθο πρακτικό επιβολής αποβολών σε μαθητές/μαθήτριες του τότε Λυκείου Πρέβεζας, σαν αίτηση συγγνώμης απέναντι στους νέους για τη δική μας λαθεμένη διαπαιδαγώγηση. Είναι ενδιαφέρον πως τα γεγονότα που περιγράφουμε συμβαίνουν μερικές ημέρες πριν από την επιβολή του καθεστώτος της 21ης Απριλίου, το οποίο, αν μη τι άλλο, προαναγγέλλουν. Στη φωτογραφία η «καταδικασθείσα» τάξη, το Φεβρουάριο 1967. Στίξτε για μεγέθυνση.

Πράξη 42α. Εν Πρεβέζη και εν τω γραφείω του Λυκείου σήμερον την 27ην του μηνός Μαρτίου 1967, ημέραν της εβδομάδος Δευτέραν και ώραν 12ην μεσημβρινήν συνήλθε ο σύλλογος των διδασκόντων, παρόντων απάντων ήτοι 1) Μ. Κατσαούνης, 2) Δ. Σκλαβενίτης, 3) Η. Κακούρης, 4) Λ. Κήτα, 5) Αν. Χασίδης και 6) Ι. Ρέντζος, κατόπιν προσκλήσεως του Διευθυντού του Λυκείου κ. Β. Κορώνη εις συνεδρίαν δια την εξέτασιν παραπτώματος και επιβολήν ποινής εις μαθητάς του Λυκείου και έλαβε υπ’ όψιν την εισήγησιν του κ. Δ/ντού του Λυκείου έχουσα ούτως:

«Χθες και περί ώραν 20.30 διερχόμενοι μετά των συναδέλφων κ.κ. Η. Κακούρη και Αν. Χασίδη έξωθεν του καφενείου κειμένου επί της οδού Μπιζανίου ηκούσαμε φωνάς και άσματα χορών και διερωτήθημεν τι συμβαίνει, επιδή δε υποπτεύθημεν συγκέντρωσιν μαθητών ηθελήσαμεν να διαπιστώσωμεν περί τίνος πρόκειται. Εκοιτάξαμε δια των υαλοπινάκων της θύρας του καφενείου και παρά το γεγονός ότι εκρύπτετο η έξωθεν θέα του εσωτερικού δια κουρτίνας διεκρίναμεν μαθητάς εντός αυτού. Εκτυπήσαμεν τότε την θύραν η οποία ήτο κλειστή έσωθεν και αφού μας άνοιξαν εισήλθομεν και είδομεν μεγάλην συγκέντρωσιν αποκλειστικώς μαθητών και μαθητριών του Λυκείου και του Γυμνασίου διατελούντων εν ευθυμία άνευ της παρουσίας των γονέων ή κηδεμόνων. Μεταξύ αυτών παρευρίσκετο και εις φοιτητής. Μερικοί, άμα τη εισόδω ημών, εξήλθον δια της οπισθίας θύρας και εξηφανίσθησαν οι δε λοιποί σταματήσαντες τον χορόν και τα άσματα κατέλαβαν τα κύκλω της αιθούσης καθίσματα και τραπέζας. Απηύθυνα προς αυτούς τότε συντόμους παρατηρήσεις δια την απάδουσαν προς μαθητάς και κατά παράβασιν του κανονισμού του Σχολείου συγκέντρωσίν των και εν συνεχεία ανέθεσα εις τον κ. Κακούρην να καταγράψη τα ονόματα απάντων των παρευρισκομένων μαθητών. Ούτοι ήσαν: 1)…, 2)…, 18). Εκ των γενομένων σήμερον την πρωίαν ανακρίσεων διεπιστώθη ότι ο σκοπός της ως άνω συγκεντρώσεως ήτο ο εορτασμός της ονομαστικής εορτής του συμμαθητού των Ευαγγέλου [Π…], εις την μητέρα του οποίου ανήκε το καφενείον εν ω εγένετο η συγκέντρωσις και απεκαλύφθησαν τα ονόματα των διαφυγόντων άμα της εισόδω ημών μαθητών. Ούτοι είναι οι εξής: […]. Επειδή το παράπτωμα είναι σοβαρόν και εκθέτει το σχολείον μας εις τα όμματα της κοινωνίας μας δύνανται να διασαλεύσει την πειθαρχίαν του Σχολείου, δια ταύτα, προτείνω την τιμωρίαν απάντων».

Μετά διαλογικήν συζήτησιν ομοφώνως ο Σύλλογος

αποφαίνεται

Επιβάλλει την ποινήν 7/ημέρου αποβολής εις πάντας τους ανωτέρω μαθητάς αρχομένης α) από σήμερον 27/3/1967 δια τους μαθητάς […] β) από 3/4/1967 δια τους μαθητάς […] γ) από 10/4/1967 και επιφυλάσσεται να χαρακτηρίσει την διαγωγήν αυτών μετά την έκδοσιν των αποτελεσμάτων του Ιουνίου.

Στη μνήμη του Βαγγέλη, του Τάκη, του Θανάση, που μας είχε δώσει τη φωτοτυπία.

Advertisements
This entry was posted in σχολεία της Πρέβεζας, Δημόσιος Χώρος, Ιστορία, Πρέβεζα, Πρεβεζάνοι εκπαιδευτικοί, Ρέντζος, εκπαίδευση, νεκρολογία and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ

  1. Ο/Η ο δείμος του πολίτη λέει:

    Η αυστηρότητα σε όλο της το μεγαλείο…

  2. Ο/Η dimosioshoros λέει:

    Διαβάστε εδώ και άλλα σχετικά με το ζήτημα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s