ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΟΝΕΙΡΑ ΘΕΡΙΝΗΣ ΝΥΚΤΟΣ…

…επιλογές καλοκαιριάτικης ημέρας
Λάβετε μέρος με σχόλια στη συζήτηση για το Κοινωνικό Ιατρείο

Παρουσιάζουμε σήμερα μια ποικιλία θεμάτων και εικόνων για όσους επισκέπτες θα μας κάνουν την τιμή να μπουν αυτή την καλοκαιριάτικη Κυριακή στη σελίδα μας. Στο χάρτη που ακολουθεί βλέπουμε τις χώρες στις οποίες άνοιξαν το ιστολόγιό μας τις τελευταίες τριάντα ημέρες. Με τη σειρά, από τα περισσότερα ανοίγματα προς τα λιγότερα αυτές, μετά την Ελλάδα, είναι: Ηνωμένες Πολιτείες, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Κύπρος, Τουρκία, Βέλγιο, Ολλανδία, Ελβετία, Πολωνία, Ταϊλάνδη, Βραζιλία, Ρωσία, Ισλανδία, Ταϊβάν, Πορτογαλία, Ινδία και Γαλλία.

Συνεχίζουμε με μια εικόνα, από πολλές που μας έστειλε φίλος του ιστολογίου μας. Φιλοξενούμε τη σοφή κάρα του Αλβέρτου Αϊνστάιν με μια από τις πάντα σοφές ρήσεις του.

Να τώρα μια καλοκαιριάτικη πρεβεζάνικη σκηνή που μας κοινοποίησε αφού απαθανάτισε με το χρωστήρα του ο πάντα ακάματος ζωγράφος μας, φίλος και συμπολίτης, Κώστας Καλέντζης.

Και τελειώνουμε με μια ανακοίνωση:

Η «Πρωτοβουλία Πολιτών Πρέβεζας» καλεί όλους τους φορείς, τον Δήμαρχο, τον Αντιπεριφερειάρχη, τα κόμματα, τις δημοτικές παρατάξεις, τους συλλόγους της Πρέβεζας σε ΣΥΣΚΕΨΗ για το ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΣΤΗΝ ΑΚΤΗ ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΑ στο Εργατικό Kέντρο σήμερα Κυριακή 22 Ιουλίου 2012 στις 8.30 μμ.

This entry was posted in πρεβεζάνοι εικαστικοί, πολεογραφία, πολεοδομία, Δημόσιος Χώρος and tagged , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΟΝΕΙΡΑ ΘΕΡΙΝΗΣ ΝΥΚΤΟΣ…

  1. Ο/Η dimosioshoros λέει:

    ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ

  2. Ο/Η dimosioshoros λέει:

    Σε συζήτηση που έχει ανοίξει, την Παρασκευή, 20 Ιουλίου 2012 δημοσιεύθηκε το εξής κείμενο από την Αγωνιστικη Παρεμβαση Νοσοκομειου Πρεβεζας
    Χαίρε υποκρισίας βάθος αμέτρητον!
    Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον είδαμε σε δελτίο τύπου – κάλεσμα για εκδήλωση..
    που διοργανώνει για τα παιδιά το Κοινωνικό Ιατρείο Πρέβεζας (ΚΛΙΚ ΕΔΩ).
    όπου αντι για εισητήριο θα δέχεται φάρμακα για παιδιά και γάλατα μακράς διαρκείας. Εκδηλώνουν τη στήριξή τους η Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας και Δήμος Πρέβεζας.

    Θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως να πληροφορηθεί ο Πρεβεζάνικος λαός επισήμως και τη θέση και των δυο φορέων -Περιφέρειας και Δήμου – για την πολιτική που άσκησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ είτε κατά μόνας είτε με τη μορφή της συγκυβέρνησης:
    •που εξαθλίωσε και εξαθλιώνει ένα μεγάλο τμήμα των πολιτών της πόλης και του νομού
    •που με μια σειρά μέτρων απαγορεύει στους ανασφάλιστους και μη έχοντες συμπολίτες μας την πρόσβαση ακόμη και σε στοιχειώδεις στις υπηρεσίες υγείας
    •που αναγκάζει νέους, μεσήλικες και γέρους, κατοίκους της πόλης και του νομού, να φτάνουν σε σημείο, αν και βαριά νοσούντες, να υπογράφουν και να αποχωρούν από το Νοσοκομείο επειδή δεν έχουν τη οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν τα νοσήλια.
    •που αναγκάζει οικογένειες Πρεβεζάνων, επειδή δεν έχουν χρήματα, να μην κάνουν στα παιδιά τους ούτε τους απαραίτητους εμβολιασμούς.
    •που αναγκάζει χιλιάδες συμπολίτες μας με χρόνια νοσήματα να βάζουν βαθειά το χέρι στη τσέπη τους για να πάρουν τα απαραίτητα φάρμακα.
    •που αναγκάζει γιαγιάδες και παππούδες , ανθρώπους της διπλανής πόρτας, επειδή δεν τους φτάνουν τα χρήματα της σύνταξης για φάρμακα να καταφεύγουν στο κοινωνικό ιατρείο –κοινωνικό φαρμακείο Πρέβεζας
    •που έχει οδηγήσει το ΕΣΥ και τα νοσοκομεία σε κατάρρευση
    •που έχει οδηγήσει σε οικονομικό στραγγαλισμό το Νοσοκομείο της πόλης μας, που δίνει μάχες για προμηθευτεί στοιχειώδη υλικά για τη λειτουργία του και να βρει το προσωπικό για να κρατήσει όρθιες κλινικές και τμήματα.

    Επειδή μέχρι τώρα οι δυο αυτοί φορείς δεν βγήκαν ανοικτά να καταγγείλουν αυτές τις πολιτικές.
    Επειδή δεν πήραν ούτε μια πρωτοβουλία στην κατεύθυνση αντίστασης και κατάργησης αυτών των πολιτικών..
    Επειδή ούτε καν πρωτοβουλία για πρακτική βοήθεια δεν πήραν για οικονομική ενίσχυση του δημόσιου νοσοκομείου και κέντρων Υγείας του νομού μας.
    Εμείς θα θεωρούμε ότι το ενδιαφέρον στήριξης στις εκδηλώσεις και στη δράση του κοινωνικού ιατρείου είναι υποκριτικό και πιθανότατα υποκρύπτει άλλα κίνητρα:
    •«Κολυμβήθρα του Σιλωάμ» έψαχναν και τη βρήκαν
    •να θέσουν υπό την «αιγίδα» τους μεσοπρόθεσμα το ίδιο το κοινωνικό ιατρείο, σαν ένα χώρο που θα παρέχει στοιχειώδη ελάχιστη βοήθεια σε αυτούς που το σύστημα θα πετά καθημερινά στον κοινωνικό καιάδα..
    Και το σύστημα ,οι κυβερνήσεις και συγκυβερνήσεις που εφαρμόζουν αυτές τις πολιτικές, οι νόμοι, οι διατάξεις και η πρακτική εφαρμογή τους που βάζουν φραγμούς στην ολόπλευρη, ελεύθερη πρόσβαση του κάθε πολίτη και κατοίκου της περιοχής..
    Θα μένουν στο απυρόβλητο!!!

    Μ΄ ένα σμπάρο δυο τρυγόνια.

    • Ο/Η dimosioshoros λέει:

      Από το γιατρό του Κοινωνικού Ιατρείου (Ιατρείο Κοινωνικής Αλληλεγγύης – «ΙΚΑ») Νίκο Λιβιεράτο μας κοινοποιήθηκε με μέιλ και τίτλο «ΜΙΑ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΔΙΚΗ ΚΡΙΤΙΚΗ» η εξής απάντηση:

      Στην εκδήλωση συμφωνήσαμε όλοι και οι ασκούντες την κριτική.
      Το κοινωνικό ιατρείο είναι αυτόνομο δεν καπελώνεται ούτε είναι δυνατόν να ελεγχθεί ποτέ από το δήμο ή την περιφέρεια.
      Μπορεί όμως να αναπτυχθεί σε μεγαλύτερο κτίριο, να γίνει περισσότερο γνωστό, να καταξιωθεί την κοινωνία, να εντάξει περισσότερο κόσμο στις δομές του, να πιέσει και να επιβάλει στον δήμο και την περιφέρεια να αναλάβουν τις ευθύνες τους για την υγεία, να δώσουν χρήματα για εμβολιασμούς κλπ. Στο πλαίσιο αυτό γίνεται η εκδήλωση.
      Το πλαίσιο που λειτουργεί το ΙΚΑ είναι γνωστό: ασπίδα προστασίας για τους αδύνατους. προστατεύοντας την υγεία του την αξιοπρέπεια τους, αποτρέποντας την εξαθλίωση τους και εντάσσοντας τους στους κοινωνικούς αγώνες. Επίσης πιστεύουμε σε ένα δημόσιο σύστημα υγείας και πιέζουμε το νοσοκομείο για δωρεάν νοσηλεία μεταναστών και απόρων.
      ΝΙΚΟΣ ΛΙΒΙΕΡΑΤΟΣ
      ΙΑΤΡΟΣ ΤΟΥ ΙΚΑ

  3. Ο/Η dimosioshoros λέει:

    Με μέιλ του ο Στρατής Βουγέλλης επισημαίνει:

    Με εξέπληξε η απάντηση του φίλου Νίκου, στο δημοσίευμα μας.
    Πρώτον γιατί μάλλον μπερδεύει λίγο (αθέλητα θέλουμε να πιστεύουμε) τα γεγονότα.
    1.Ούτε στο δημοσιευμένο κείμενο ούτε πουθενά αλλού γίνεται κριτική για τηn εκδήλωση αυτή καθ’ αυτή. Η πρωτοβουλία και σωστή ήταν και τη στηρίζουμε όλοι.

    2.Το κείμενο ασκεί κριτική σε δυο θεσμούς και τα πρόσωπα που τους στελεχώνουν (Περιφέρεια και Δήμος) και μάλιστα θεωρεί υποκριτική τη στάση τους, δηλαδή της στήριξης του κοινωνικού ιατρείου καθώς όπως αναφέρεται στο κείμενο «Επειδή μέχρι τώρα οι δυο αυτοί φορείς δεν βγήκαν ανοικτά να καταγγείλουν αυτές τις πολιτικές.
    Επειδή δεν πήραν ούτε μια πρωτοβουλία στην κατεύθυνση αντίστασης και κατάργησης αυτών των πολιτικών.
    Επειδή ούτε καν πρωτοβουλία για πρακτική βοήθεια δεν πήραν για οικονομική ενίσχυση του δημόσιου νοσοκομείου και κέντρων Υγείας του νομού μας..»

    Δηλαδή, αν κατάλαβα καλά, ο Νίκος απαντά εκ μέρος της Περιφέρειας και του Δήμου και θεωρεί την κριτική «άδικη και δογματική»;

    Ο Νίκος ισχυρίζεται ότι:
    “Το κοινωνικό ιατρείο είναι αυτόνομο δεν καπελώνεται ούτε είναι δυνατόν να ελεγχθεί ποτέ από το δήμο η την περιφέρεια”.

    Αυτό θέλουμε κι εμείς, να μην καπελώνεται και να μην καπελωθεί από κανέναν, αλλά πώς μπορεί να αποκλείσει ο Νίκος τέτοιες προθέσεις από τους συγκεκριμένους φορείς;

    Γιατί να μην τους θεωρούμε υποκριτές, όταν καμιά μα καμία πρακτική ενέργεια δεν έκαναν για να στηρίζουν λόγου χάρη το νοσοκομείο και τα ΚΥ που παραπαίουν από υλικά και φάρμακα;

    Γιατί λόγου χάρη δεν έβρισκαν μια φόρμουλα να καλύψουν ανάγκες του Νοσοκομείου τόσο καιρό (όπως έστω έκανε παλιότερα ο Δήμος Ρόδου;)

    Γιατί δεν έκαναν παρέμβαση στη διοίκηση του Νοσοκομείου ή δεν δέσμευσαν ένα ποσό για να στηρίξουν την περίθαλψη σε αυτό ή στα Κέντρα Υγείας των ανασφάλιστων Ελλήνων και μεταναστών ή τον εμβολιασμό των φτωχών παιδιών της Πρέβεζας;

    Και πώς μπορεί να μη θεωρήσει κάποιος μετά από όλα αυτά τη στήριξή τους στο κοινωνικό ιατρείο υποκριτική;

    Ουδείς αμφισβήτησε την ανάγκη να αναζητηθεί ένας χώρος καλύτερος για την λειτουργία του Κοινωνικού Ιατρείου. Αλλά η παραχώρηση αυτού του χώρου να γίνει χωρίς «δεσμεύσεις» για το χαρακτήρα, το τρόπο λειτουργίας και τη δομή του κοινωνικού ιατρείου όπως τη ξέρουμε μέχρι τώρα.

    Έχω την άποψη ότι δεν μπορούμε να βάζουμε χορηγούς στη δράση μας φορείς που συντάσσονται με τις πολιτικές που οδήγησαν την κοινωνία σε αυτή τη κατάσταση και έκαναν αναγκαιότητα την ύπαρξη του κοινωνικού ιατρείου.

    Δηλαδή αν αύριο στα πλαίσια της λεγόμενης «εταιρικής κοινωνικής ευθύνης» εκδηλώσουν «στήριξη» Αλαφούζος ή ο Μάνεσης που απολύουν κατά συρροή εργαζόμενους και τους στέλνουν με τη μια ή την άλλη μορφή στις δομές κοινωνικής αλληλεγγύης και στα κοινωνικά ιατρεία, θα τους βάλουμε και αυτούς χορηγούς στη δράση μας;

    Εδώ είναι που διαφωνώ.

    Ας μη βιαζόμαστε λοιπόν να χαρακτηρίζουμε δογματική ή άδικη μια κριτική που ασκείται σε τέτοιες κινήσεις η προθέσεις.

    Όσο για το αν θα «αναλάβουν η περιφέρεια και ο Δήμος τις ευθύνες τους για την Υγεία» κοντός ψαλμός αλληλούια…

    Εξ άλλου το ανέφερε και ο αντιπεριφερειάρχης.

    Σύντομα θα τους παραδώσουν τα νοσοκομεία (Περιφέρεια) και την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας (Δήμος) και με την περιοριστική πολιτική που ακολουθούν θα διαλύσουν ακόμα και τα ψήγματα ενός αξιόλογου δημόσιου συστήματος υγείας που υπάρχει.

    Φιλικά

    Στρατής Βουγέλλης

  4. Ο/Η dimosioshoros λέει:

    Η συζήτηση ήταν χρήσιμη αλλά θεωρώ το αρχικό κείμενο σαν μια δίκη-καταδίκη προθέσεων. Ναι έτσι είναι τα πράγματα, όπως τα λέει το αρχικό κείμενο, αλλά (ερωτώ:) μπορούμε ξαφνικά να βγούμε και να πούμε πως το τάδε (κοινοβουλευτικό) κόμμα μας προδίδει απλά επειδή έχει γραφεία στη Βουλή, που του τα παραχώρησαν οι επικρατήσαντες μνημονιακοί;

    Και μεθοδολογικά είναι εσφαλμένη η συζήτηση αφού
    1. το ΙΚΑ (Κοινωνικό Ιατρείο) άρχισε με χορηγική διαδικασία, αφού διατέθηκε «δωρεάν» το γραφείο της Παράταξης «Δημόσιος Χώρος» και στελεχώθηκε από φανερούς συνεργάτες της
    2. ο Δήμαρχος και ο Αντιπεριφερειάρχης ικανοποιούν κάποιο αίτημα όχι ως εκπρόσωποι των πολιτικών τους χώρων αλλά ως λαϊκά εκλεγμένοι να είναι επικεφαλής δημόσιων οργάνων (Δήμος, ΠΕΠ).
    Ας σημειωθεί ακόμα πως η δημοτική παράταξη «Δημόσιος Χώρος» έχει δεσμευθεί να συνεχίσει τη «δωρεάν» «χορηγία» της εγκαθιστώντας στο χώρο του γραφείου την «Κοινωνική Ιματιοθήκη».

    Γιάννης Ρέντζος

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s