ΠΟΙΟΙ ΗΤΑΝ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΕΒΕΖΑ;

Οι Βυζαντινοί ή οι Οθωμανοί;

Ο Δημόσιος Χώρος Πρέβεζα-Λούρος-Ζάλογγο σας καλεί στην εκδήλωση του Ιατρείου Κοινωνικής Αλληλεγγύης Πρέβεζας, με παιχνίδια αλληλεγγύης για παιδιά 6 έως 12 ετών την Παρασκευή 27 Ιουλίου στις 7:00 μ.μ. στην Πλατεία Ανδρούτσου.

Η χώρα μας είναι ο μοναδικός πολιτικός και πολιτισμικός χώρος στον κόσμο, όπου ο μεσαίωνας, και μάλιστα ο δικός μας βυζαντινός μεσαίωνας, που συγκάλυψε σοβαρές μορφές πολιτικού και κοινού εγκλήματος κάτω από ένα πολιτικά φανερό θεοκρατικό μανδύα μιας υποτιθέμενα θεόφιλης εξουσίας, προβάλλεται ως αξία από διανοουμένους και ΜΜΕ. Και τούτο επειδή μέλη της τότε ελληνόφωνης και εξελληνισμένης κοινότητας της Αυτοκρατορίας της Κωνσταντινούπολης είχαν μεγαλύτερες (αλλά όχι αποκλειστικές) προσβάσεις στην κωνσταντινουπολίτικη εξουσία.

Αυτό είναι το συμπέρασμα της πολυσέλιδης και λεπτομερούς ανάλυσης που κάνει ο πολιτικός επιστήμονας Γιώργος Οικονόμου, ο οποίος θεωρεί ένδειξη «πολιτισμικής, ηθικής και πολιτικής καθυστέρησης» το γεγονός πως σήμερα, στις ημέρες μας, δεν βρέθηκε κανείς βυζαντινολόγος, ιστορικός ή διανοούμενος να σχολιάσει τα προβληματικά στοιχεία του βιβλίου (με τίτλο Γιατί το Βυζάντιο, βλ. εικόνα αριστερά), που εξέδωσε τη χρονιά αυτή η τόσο γνωστή μας βυζαντινολόγος κυρία Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ.

Και μάλιστα ο Οικονόμου φτάνει στο σημείο να εντάξει τη σημαντική ελληνίδα ακαδημαϊκό, στον εξωεπιστημονικό χώρο του βυζαντινισμού, που «προσπαθεί να επιβιώσει με κάθε μέσον» και ο οποίος μάλιστα «εκτός από τους θεολόγους, τους ιερείς, τους μητροπολίτες και τους εθνικιστές έχει και την ιέρειά του» αφού, άλλωστε, το βιβλίο της κυρίας Ελένης Αρβελέρ είναι, όπως γράφει η ίδια, «ένα κείμενο χωρίς επιστημονικές απαιτήσεις» και «απευθύνεται σε όσους από τους Νεοέλληνες ταλανίζονται με το πρόβλημα της ελληνικής ιστορικής συνέχειας» και συνεπώς αδιαφορούν για τα ζητήματα της εσωτερικής αποικιοκρατίας. Εξού και τα ερωτήματα στον τίτλο και τον υπότιτλο του σημειώματος μας.

Όπως επισημαίνει ο κριτικός, είναι γεγονός πως «από την αρχή η συγγραφέας είναι σαφής και ειλικρινής» αφού διευκρινίζει ότι «οι στόχοι του βιβλίου είναι κυρίως ιδεολογικοί», οπότε και το επιλεγμένο υλικό και η διαχείρισή του εξυπηρετούν τους στόχους αυτούς. Στο αναλυτικό άρθρο του ο Γιώργος Οικονόμου εξετάζει κριτικά αυτές «τις ομολογημένες ιδεολογικές θέσεις του βιβλίου, όπως τις εκθέτει ρητώς η συγγραφέας». Παραπέμπουμε στο συνολικό κείμενο της κριτικής όπως μας το διαβίβασε ο καλός φίλος Γιώργος Οικονόμου.

Advertisements
This entry was posted in Ιστορία, εσωτερική γεωπολική and tagged . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s