ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΜΕ ΤΗ ΜΟΝΙΚΑ

Ή, τέλος καλοκαιριού με την εντυπωσιακή «μητροπολιτική» μουσική της στον αρχαιολογικό χώρο της Κασσώπης

Το «Καλοκαίρι με τη Μόνικα» είναι μια σημαντική ταινία του σουηδού σκηνοθέτη Ίγκμαρ Μπέργκμαν, που βρίσκεται κοντά και στη δική μας παντοκρατορίτικη επικαιρότητα. Η αντιδιαστολή ανάμεσα στο ήσυχο λιμανάκι των θερινών διακοπών (σαν αυτό που θα ποθούσαμε για τον Παντοκράτορα) και το γιγάντιο λιμάνι της σουηδικής πρωτεύουσας, μπορεί να αναγνωσθεί σαν συμβολισμός, στην ταινία. Για όλα τα βαθύτερα στοιχεία των σχέσεων «άνδρας-γυναίκα», «ενστικτώδης ερωτισμός-αξίες οικογένειας», «εργασία-σχόλη», «συζυγική πίστη-απιστία», που μελετά και αναδεικνύει ο πάντα βαθυστόχαστος αυτός δημιουργός.

Μια πολλαπλή σύμπτωση, αφενός το όνομα της δικής μας χθεσινής Μόνικας και, αφετέρου, η διοργανωτική συμμετοχή της Κινηματογραφικής Λέσχης Πρέβεζας, για τον εορτασμό του δεύτερου ολόγιομου φεγγαριού στην Κασσώπη, μέσα στην ευρύτερη παντοκρατορίτικη επικαιρότητα, μας επέτρεψαν να κάνουμε, πιο πάνω, όλες αυτές τις σκέψεις. Σκέψεις για μια σημαντική βραδιά, κοντά στη μικρή μας πόλη και πιο κοντά στην Καμαρίνα και την Κρυοπηγή, που υποστηρίχτηκε ζωντανά και τόσο φιλόξενα από τη ΛΓ΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων Πρέβεζας – Άρτας.

Δεν έχουμε ειδικότητα για μουσικές αναλύσεις και περιγραφή vibe events (αν και πάντα προσπαθούμε να παρακολουθούμε επαγγελματικά-πολεογραφικά τις εξελίξεις στις σχέσεις πόλης και μουσικής). Μπορούμε ωστόσο να δηλώσουμε πως, παρά την απλή κοριτσίστικη και καλοκαιρινή συμπεριφορά της Μόνικας, οι χροιές και οι εντάσεις που έφτασαν στα αυτιά μας είχαν την πειστικότητα μιας σημαντικής «μητροπολιτικής» παραγωγής. Η Μόνικα, στη σύνθεση και την ενορχήστρωσή της, με τη νευρώδη αλλά ήρεμη full band που τη συνόδευε, εκδηλώνει με τη φωνητική της ωριμότητα, αισθήματα του μεγάλου, του παγκόσμιου, του συνολικού, «άνω θρώσκουσα» ως απλό άτομο. Και οι κιθαριστικές εκτελέσεις της ήταν συμπαθητικές.

Στις κουβεντιαστές της παρεμβάσεις η Μόνικα μας έκανε κοινωνούς πολλών σκέψεών της. Ακόμα και για το διάβασμα που χρειάζεται να κάνει για να πάρει το πτυχίο της ως μαθηματικός. Δεν τα έχει παρατήσει. Της εύχομαι καλή επιτυχία και σ’ αυτό. Μου έχει τύχει πολλές φορές, σαν εκπαιδευτικός, να παρακολουθήσω τέτοιες αμφιταλαντεύσεις παιδιών και νέων. Αφιέρωση στη μουσική και υπηρέτηση του ταλέντου με ασταμάτητη δουλειά ή μια σχετικά ήρεμη διαδρομή διορισμού (όταν ήταν εύκολος) με απόκτηση ενός πτυχίου;

Θυμάμαι τη συγκίνησή μου σε μια περίπτωση όπου, η συμπαθής κυρία που είχα μόλις είχα γνωρίσει, μου ζήτησε, με μεγάλη εμπιστοσύνη, μια φιλική συμβουλή για το γιο της φοιτητή Χημικού Τμήματος, που βρισκόταν μπροστά στη διχάλα «Χημικός ή μουσικός;». Η συγκίνησή προερχόταν από το γεγονός πως στην εφημερίδα, που μόλις είχα αγοράσει και κρατούσα, είχα δει το όνομα του Νίκου Αθηναίου, στην πρώτη του διεύθυνση της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών (ΚΟΑ), για τον οποίον η καλή συνάδελφος από το Χαρτούμ και μητέρα του, μου εξέφραζε δέκα χρόνια πιο πριν την ίδια αγωνία: «Νομική ή μουσική;». Παρακολούθησα, άλλωστε, και παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον και την διαδρομή του Ηλία Λιβιεράτου, που γύρισε την πλάτη στην ιατρική, επάγγελμα των φίλων γονέων του, προς χάρη της μουσικής.

Νομίζω πως δεν έχω ξεφύγει από το θέμα μου. Πραγματικά, συμπληρώνω πως χωρίς δραματικές διχάλες «μουσική ή …;», οι νέοι του πρεβεζάνικου συγκροτήματος ΟΝ, που ακούσαμε χθες πριν από τη Μόνικα, υλοποιούν μια συμπαθητική και σοβαρή μουσική παρουσία. Συγχαρητήρια, με την ευκαιρία αυτή,  στο Γιάννη Καζάκο και τους γονείς του, στο Χρίστο Καρμανιόλα, το Γιώργο Τσουρά, και το Ντίνο Δερλερέ. Συγχαρητήρια σε όλους όσοι, μαζί και με την Π.Ε. Πρέβεζας, συνέβαλαν στη διοργάνωση και την αποτύπωσή της χθεσινής βραδιάς (και σε όσους πήραν, φεύγοντας, τα πλαστικά υπολείμματα της επίσκεψής τους).

This entry was posted in πρεβεζάνοι μουσικοί, πολιτισμός, Ζάλογγο, Παντοκράτορας, κινηματογράφος and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

1 Response to ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΜΕ ΤΗ ΜΟΝΙΚΑ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s