ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ 100 ΑΤΟΜΑ ΝΑ ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΚΑΙ Η ΠΟΛΗ ΝΑ ΑΣΦΥΚΤΙΑ

Οι πορείες θα γίνονται σε πεζοδρόμια και οι διαμαρτυρίες στο facebook;

Ενθουσιάστηκα με τη δήλωση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Νίκου Δένδια, σε  πρόσφατη συνέντευξή του, και της οποίας η κεντρική «πολεογραφική» ιδέα είναι αυτή που φαίνεται στο τίτλο μας: Δεν μπορούν 100 άτομα να κλείνουν την Πανεπιστημίου και η πόλη να ασφυκτιά. Είναι μια ιδέα που έτυχε και εγώ ο ίδιος να συλλάβω. Έτσι, με τα ίδια τα λόγια του κοντοπατριώτη μας κερκυραίου υπουργού. Πραγματικά, σε πάμπολλες περιπτώσεις, εκτιμούσα πως εκατό (όπως ακριβώς το είπε ο υπουργός) ή και λιγότερα, πενήντα ή είκοσι, «άτομα» συνέβαινε να μπλοκάρουν ένα κεντρικό δρόμο. Εγώ βέβαια, όταν έκανα τις εκτιμήσεις μου, δεν χρησιμοποιούσα από μέσα μου τη λέξη «άτομα», αλλιώς τους «βάφτιζα», αυτούς τους ανθρώπους.

Σε μια περίπτωση μάλιστα, μου έτυχε να διαπιστώσω οδυνηρά πως αυτό το αποτέλεσμα μπλοκαρίσματος της πόλης το είχε καταφέρει ένα και μόνο άτομο, ναι ένα μόνο, προκαλώντας μεγάλο κακό σε πολλούς. Ένας από εμάς, τους αποκλεισμένους, είπε: «Κοίτα. Ένα γαϊδούρι» (αντί να πει «άτομο», που λέγαμε) «έχει αποκλείσει εβδομήντα μουλάρια, εδώ». Γιατί, όταν χάνεις τα στοιχειώδη δικαιώματα σου στο δημόσιο χώρο, γίνεσαι «μουλάρι» (το ζώο δεν φταίει τίποτα). Παραδίπλα, όμως, ένας άλλος αποκλεισμένος, διαμαρτυρόμενος μαζί μας και αυτός, υπερθεμάτισε: «Τι εβδομήντα λες; Δεν κοιτάς πίσω να δεις πόσοι είναι ακόμα;». Και, πραγματικά, είχε δίκιο. Το καταλαβαίνουμε. Όλοι έχουμε τέτοιες εμπειρίες.

Για να εξηγούμαι και να μην παρεξηγούμαι, οφείλω να πω πως τα προηγούμενα διαδραματίζονταν σε ένα αθηναϊκό λεωφορείο της γραμμής «140 Πολύγωνο Γλυφάδα». Διέσχιζε εκείνη τη στιγμή το Δήμο Υμηττού. Ένα ΙΧ είχε σταθμεύσει σε μια στροφή. Το αρθρωτό λεωφορείο δεν μπορούσε να στρίψει. Ο οδηγός τηλεφώνησε, δεν ξέρω πού. Από πίσω γινόταν χαμός, επί είκοσι λεπτά. Ένας συμπολίτης μας οδηγός, με τις ευλογίες του συστήματος, που υπηρετεί ο κ. Υπουργός προστασίας του (εμπορευόμενου) πολίτη, είχε καταφέρει να κάνει την πόλη να ασφυκτιά.

Αλλά ας επιστρέψουμε στη διατύπωση του κ. Υπουργού για τα εκατό άτομα που κλείνουν την Πανεπιστημίου και κάνουν την πόλη να ασφυκτιά. Είναι ακριβές αυτό που λέει ο κ. Δένδιας. Μόνο που δεν το λέει γι΄ αυτούς που πρέπει να το πει. Αν κοιτάξτε την οδό Πανεπιστημίου θα δείτε ότι όλος ο δρόμος, εξαιρώντας τα λεωφορεία, έχει, κάθε στιγμή, μόνο εκατό ή διακόσια ΙΧ. Εκατό αυτοκίνητα, που, με τα προνόμια που δίνει ο νόμος στον κάθε ιδιοκτήτη ΙΧ, κλείνουν την Πανεπιστημίου και κάνουν την πόλη να ασφυκτιά. Ποια προνόμια; Να καταλαμβάνει μόνος του ο κάθε οδηγός εικοσαπλάσιο μέχρι και εκατονταπλάσιο χώρο από όσο αντιστοιχεί στο φυσιολογικό όγκο του ατόμου σε δημόσιο μαζικό μέσο μεταγωγής. Εκατό άτομα λοιπόν που χωρούν σε ένα ή δύο λεωφορεία κάνουν όλο αυτό το κακό. Εκατό άτομα που θα μπορούσαν να απορροφηθούν στο υπόγειο μετρό. Αυτά είναι τα εκατό άτομα κ. Υπουργέ, που δεν θέλετε να δείτε. Και όχι οι εκατό της κοινωνικής διαμαρτυρίας.

Είναι τώρα μια ευκαιρία, μια αφορμή, να αντισταθούμε σ΄ αυτή την ανισότητα της κατανομής του χώρου στην πόλη. Πρέπει οι δημόσιοι φορείς, το λαϊκό κίνημα (και στην Πρέβεζα) και τα πολιτικά κόμματα να καταθέσουν καθαρές απόψεις για τα ζητήματα του δημόσιου χώρου. Για τη διεκδίκηση και την προστασία του. Οι πεζοί των διαμαρτυριών μέσα στις πόλεις και μαζί τους οι ποδηλάτες να φωνάξουν «Δεν μπλοκάρουμε την κυκλοφορία. Εμείς είμαστε η κυκλοφορία». «Δεν θα σας αφήσουμε να μας βάλετε στα πεζοδρόμια και το ίντερνετ».

Χρειαζόμαστε μια «επανακατάληψη» των δρόμων, ακόμα και της Πρέβεζας (αδιανόητο, ε;). Να αφαιρεθούν τα προνόμια, ακόμα και στην Πρέβεζα (ποιος το πιστεύει;). Οι μαχητές των πόλεων ας αντισταθούμε στον εκχυδαϊσμό του δημόσιου χώρου που έχει επιβάλλει η κοσμοκρατορία του αυτοκινήτου και των κρατικών συνεργατών του. Ναι κύριε Υπουργέ. «Δεν μπορούν 100 άτομα να κλείνουν την Πανεπιστημίου και η πόλη να ασφυκτιά». Ναι κύριε Δήμαρχε, κύριε διοικητά της Αστυνομίας, κύριε Εισαγγελέα. «Δεν μπορούν 100 άτομα να κλείνουν τους δρόμους της πόλης μας και η Πρέβεζα να ασφυκτιά».

This entry was posted in πεζός, πλακόστρωση, ποδήλατο, ποδηλατόδρομος, πολεοδομία, Πρέβεζα, αυτοκίνητο, κινητικότητα, λαϊκό κίνημα and tagged . Bookmark the permalink.

5 Responses to ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ 100 ΑΤΟΜΑ ΝΑ ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΚΑΙ Η ΠΟΛΗ ΝΑ ΑΣΦΥΚΤΙΑ

  1. Ο/Η ο δείμος του πολίτη λέει:

    Ενδιαφέρον το γύρισμα (αν και μάλλον θέλει δουλειά ακόμα στην επιχειρηματολογία μπλα μπλα μπλα) και πολύ έξυπνο.

    • Ο/Η dimosioshoros λέει:

      Με πιάνεις πάντα και χαίρομαι. Να είσαι καλά. Ονειρεύομαι μια μεγάλη πόλη, όπως η Αθήνα ή η Θεσσαλονίκη η οποία, στο βαθμό που θα επεκτείνεται και θα πυκνώνει το υπόγειο σύστημα μεταγωγών (προσώπων) και μικρομεταφορών (π.χ, μια βαλίτζα, ένα κιβώτιο), θα αποσύρει από το κέντρο της τα επιφανειακά μέσα, πρώτα τα ιδιωτικά.

      • Ο/Η ο δείμος του πολίτη λέει:

        Ακριβώς το ίδιο. Στο βιβλίο μία από τις κυρίαρχες προτάσεις ήταν ακριβώς αυτή: να κυριαρχήσουν τα ΜΜΜ όχι μόνο με περιβαλλοντικά οφέλη και οικονομικά, αλλά ακόμα και για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων (βλ. αναπηρίες, αύξηση δαπανών για υγεία, ασφάλειες κλπ).

  2. Ο/Η Δικηγόροι Πρέβεζας & συνεργάτες λέει:

    Αναρωτιόμουν πού το πάτε και, πριν το διαβάσω, είχα ήδη προετοιμάσει τη φαρέτρα των επιχειρημάτων μου, για ν’ αντιδικήσω μαζί σας. Εννοείται, ότι η φαρέτρα επέστρεψε στη θέση της, καθώς τα επιχειρήματά σας με βρίσκουν σύμφωνη! 🙂
    Μαρίνα Α.

    • Ο/Η dimosioshoros λέει:

      Ευχαριστώ Μαρίνα μας για το πάντα κριτικό ενδιαφέρον σας. Πιστεύουμε στον κοινό δημόσιο χώρο που μας τον έχουν ποδοπατήσει, όχι όσοι, με το πόδι στο γκάζι, πηγαίνουν όπου πηγαίνουν, αλλά όσοι ποδηγετούν την κοινωνία. Θα έρθετε το απόγευμα 7.30 στο «Κάπου Αλλού;»

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s