ΠΟΛΙΤΕΣ, ΠΕΛΑΤΕΣ, ΠΩΛΗΤΕΣ: ΣΤΙΣ ΛΑΚΟΥΒΕΣ ΠΕΣΤΕ ΣΤΟΠ

Πάντως το ερώτημα «ποιος πρέπει να πληρώνει για την επισκευή» της λακούβας είναι βαθύτερο από τη λακούβα

Είναι γνωστό το ζήτημα με τις λακούβες. Κάθε λακούβα που ανοίγει και δεν επισκευάζεται είναι ένα έγκλημα ή μια σχεδιασμένη ανθρωποκτονία. Μπορεί το σχέδιο να πετύχει ή όχι αλλά η ανθρωποκτονία έχει σχεδιασθεί. Η Πρέβεζα έχει ακριβέστατη και θλιβερή εμπειρία σχετικά. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που ένας «γείτονας» παλιάς πρεβεζάνικης θανατηφόρου λακούβας μας έστειλε μια ωραία πληροφορία. Σε ρωσική πόλη οι ανοιχτές λακούβες είτε από φθορά και κακοτεχνία (είτε ας προσθέσουμε από κακό σχεδιασμό επικάλυψης ή αδιαφορία κατά την εκτέλεση έργων) αποκτούν, με δράση των πολιτών, μια ιδιαίτερη σωτήρια «σήμανση». Οι ενεργοί πολίτες ζωγραφίζουν πάνω στο οδόστρωμα το πορτραίτο του δημάρχου της πόλης συμπεριλαμβάνοντας στο ζωγραφικό έργο και την χαίνουσα λακούβα σαν στόμα ή κεφάλι του δημοτικού άρχοντα! Εκόντες άκοντες, λοιπόν οι εκπρόσωποι των δημοτικών υπηρεσιών «επισκευάζουν» τη λακούβα για να εξαφανίσουν το «πορτραίτο».

Πάντως το ερώτημα «ποιος πρέπει να πληρώνει για την επισκευή», της λακούβας που πρέπει να επισημαίνουν και να σημαίνουν αμέσως οι δημοτικές υπηρεσίες είναι βαθύ. Το θίγω: Οι κοινωνικές δυνάμεις που επικρατούν πιέζουν για νέα και άνευ λόγου αστικοποίηση πολύτιμης αγροτικής γης. Νέες ανάγκες κατασκευών και επισκευών δρόμων αναπηδούν, για να υπηρετήσουν τις χρυσοφόρες επενδύσεις των κατεχόντων. Ο Δήμος μένει αναγκαστικά πίσω αφού δεν πήρε το μερίδιο του «σε γη και χρήμα». Άλλους «έσωσεν εαυτόν ου δύναται σώσαι». Το ζήτημα επαναλαμβάνω είναι πολύπλοκο και δεν είμαι σε θέση να το εξαντλήσω. Έχει πολλές παραμέτρους. Η κεντρική ιδέα για μένα είναι πως ο πλούτος που πρόσφερε ο Δήμος σε ιδιώτες ψευδο-αγροτοκτηματίες δεν του προσέφερε ένα μικρό αντάλλαγμα, ώστε να μπορέσει και αυτός να υπηρετήσει ομοιόμορφα την πόλη. Εδώ μπαίνει και η αγορά της αυτοκίνησης και της πετρελαϊκής ενέργειας που κερδίζουν χοντρά από αυτό το άπλωμα της πόλης (= νέες πωλήσεις, νέες ασφαλτοστρώσεις, νέες ποσότητες καυσίμων)

Με δύο συμπολίτες μας είχα λοιπόν μια καλόπιστη e-mail-συζήτηση σήμερα. Αποσπάσματα. Αρχίζω με την προβοκατόρικη δική μου απάντηση στην είδηση που μου έστειλε φίλος περί «πορτραίτων της ασφάλτου».

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ. / ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ ΓΙΑΤΙ Η ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ (= ΠΩΛΗΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ, ΕΜΠΟΡΟΙ ΚΑΙ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΟΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΣ- ΟΔΗΓΟΙ) ΔΕΝ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΥΗ. ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΟΥΣ.

Νέο e-mail

ΔΙΟΤΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΝΑ ΠΙΑΝΟΥΝ ΤΟΠΟ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΜΑΣ. ΑΡΝΟΥΜΕΘΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΔΗΜΑΡΧΟ ΜΑΛΑΚΑ, ΚΑΙ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΨΗΦΙΖΕΙ Ο ΜΑΛΑΚΑΣ ΛΑΟΣ.

[ΛΥΠΗΡΕΣ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ «ΦΙΛΟΥ»].

Νέα απάντηση δική μου.

ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΕΙΣΤΕ ΤΟΣΟ ΣΩΣΤΟΣ ΚΑΙ ΒΑΘΥΝΟΥΣ ΣΧΟΛΙΑΣΤΗΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΖΗΤΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΜΕ ΕΚΠΛΗΣΣΕΙ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΔΗΛΩΝΕΤΕ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΠΩΣ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΩΝ ΟΡΙΖΟΝΤΙΩΝ ΧΡΕΩΣΕΩΝ (= ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ) ΤΑΧΤΟΠΟΙΕΙ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ. ΕΙΝΑΙ ΣΥΧΕΤΙΣΜΟΣ ΔΥΝΑΜΕΩΝ. ΈΧΟΥΜΕ ΗΤΤΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΡΤΕΛ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗΣ/ΠΕΤΡΕΛΑΪΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ. ΜΗ ΤΟ ΒΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΩΣΤΟ/ΛΑΘΟΣ. ΕΙΝΑΙ ΝΙΚΗ ΤΟΥΣ ΟΧΙ ΟΧΙ ΗΘΙΚΗ ΝΟΜΟΤΕΛΕΙΑ. Η ΘΕΣΗ ΜΟΥ: ΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΟΥΝ ΤΑ ΚΑΡΤΕΛ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ/ΣΑΣ ΑΠΑΛΛΑΞΟΥΝ ΑΠΟ ΤΕΤΟΙΑ ΤΕΛΗ. Ο ΛΑΟΣ ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΕΥΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΛΑΚΑΣ. ΕΙΝΑΙ ΕΞΥΠΝΟΤΑΤΟΣ. ΠΑΙΡΝΕΙ ΣΩΣΤΕΣ (ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΛΟΓΙΚΕΣ, ΑΤΟΜΙΚΙΣΤΙΚΕΣ) ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ. ΜΑΚΑΡΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΝΑ ΟΔΗΓΟΥΣΕ ΣΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΗΘΙΚΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ. ΑΥΤΟ ΝΑΙ. ΕΙΝΑΙ ΖΗΤΗΜΑ. (ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ:) ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟ ΨΕΜΑ ΤΟΥ «ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΑΜΑΞΑΚΙ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΒΑΡΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΡΟΧΟΦΟΡΟ ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ Π.Χ. ΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ. ΓΙΑΤΙ; ΕΠΕΙΔΗ ΟΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ ΞΟΔΕΥΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΤΟΥΣ. ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΤΑ ΟΝΟΜΑΖΟΥΝ ΕΤΣΙ, ΑΛΛΑ ΤΑ ΒΑΦΤΙΖΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ. ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙ ΠΩΣ Η ΛΑΚΟΥΒΑ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΝΟΙΑ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ. ΑΛΛΑ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ: ΠΟΙΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ, ΠΟΙΟΝ.

Νέο e-mail

ΣΥΓΝΩΜΗ, ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΟΣ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΠΟΥ ΚΙΝΕΙΤΑΙ. ΑΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ. ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΜΕ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ. ΠΕΡΑΝ ΑΥΤΟΥ Η ΒΕΝΖΙΝΗ ΚΟΣΤΙΖΕΙ 0,7 Euro το λίτρο + 1,10 Φόρος Ελληνικού Κράτους =1.80. Συνεπώς ΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΟΣ; Ο ΕΙΣΠΡΑΤΩΝ ΔΥΟ ΦΟΡΟΥΣ (ΦΟΡΟΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ), ΑΡΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ. ΤΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΧΕΙ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ; ΑΥΤΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΩΣ ΑΝΩΝΥΜΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ. ΓΙΝΕΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΑΦΗΣ.

Νέα απάντηση δική μου

ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΕΙΜΑΙ ΣΑΦΕΣΤΑΤΟΣ.
ΑΣΤΕΙΕΥΕΣΤΕ ΟΤΑΝ ΛΕΤΕ ΠΩΣ Η ΜΑΣΚΑΡΑΤΑ ΤΩΝ ΤΕΛΩΝ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΝ. ΜΙΑ ΧΡΥΣΟΦΟΡΑ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΛΗΣ, ΜΕ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΥΤΙΜΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΓΗΣ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΑΝΥΠΕΡΒΛΗΤΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΔΡΟΜΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ ΤΟΥΣ. ΠΟΙΟΣ ΩΦΕΛΕΙΤΑΙ; ΑΝ ΟΧΙ ΟΙ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΤΡΕΛΑΪΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ;

ΈΝΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΠΡΕΒΕΖΑΝΙΚΟ ΜΕΣΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΜΕ ΔΕΚΑ ΤΑΚΤΙΚΑ ΑΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ, ΘΑ ΚΑΛΥΠΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ, ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΜΙΑ (ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΝ ΜΕΡΙΚΟΙ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΑΣΤΡΟΦΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ, ΟΣΟΙ ΔΗΛΑΔΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΦΟΒΟΙ). ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΧΑΝΕ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ «ΑΛΛΑΓΗ», ΑΝ ΟΧΙ ΟΙ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΤΡΕΛΑΪΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ;

ΚΑΛΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ.

This entry was posted in πολεοδομία, τροχαία εγκλήματα, Δημόσιος Χώρος, ανάπτυξη. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s