ΣΥΓΧΑΙΡΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

…Αλλά θα περιμέναμε ένα άγαλμα για τον άνθρωπο του λιμανιού, για το λευκαδίτη καλλιεργητή, για τη συρρακιώτισσα μάνα…

Πριν μια βδομάδα προτείναμε στους επισκέπτες του ιστολογίου μας μια δημόσια κριτική της γλυπτικής παρέμβασης που κοσμεί το χώρο μπροστά στο Δημαρχείο. Αυτό έγινε με με μορφή ερωτηματολογίου προτιμήσεων. Σκοπός της δημοσκόπησης ήταν να δούμε, σε γενική βάση, αν η καλλιτεχνική κατασκευή που αποτέλεσε μια έκπληξη για όλους έγινε αποδεκτή από το κοινό της πόλης μας ή όχι. Γνώμη μας είναι πως ναι, η διπλή αναπαράσταση από την ιδιαίτερη πρεβεζάνικη ελληνοτουρκική ιστορία (χαλασμός – απελευθέρωση), έγινε αποδεκτή από τους Πρεβεζάνους.

KOITΑΞΤΕ ΕΔΩ.Με επιτυχία ξεκίνησαν οι προβολές της Κινηματογραφικής Λέσχης Πρέβεζας για τέταρτη συνεχή χρονιά μετά την επαναδραστηριοποίησή της.

Δίνουμε εδώ σήμερα τις απαντήσεις των 96 επισκεπτών, που μας έκαναν την τιμή να ασχοληθούν με την πρότασή μας για τη δημόσια κριτική, αλλά προηγουμένως θέτουμε υπόψη των επισκεπτών μας μερικά στοιχεία σχετικά με την αποδοχή του ερωτηματολογίου. Ένας επισκέπτης μπήκε στον κόπο να μας εξηγήσει πως «το ερωτηματολόγιο του φαίνεται ελλιπές ως προς τα ερωτώμενα και επίσης δεν περιλαμβάνει αρνητικές θέσεις». Για το λόγο αυτό δεν έλαβε μέρος. Επίσης άλλος, που όμως ψήφισε την πλησιέστερη προς τη σκέψη του επιλογή, θεώρησε πως είχε λίγες επιλογές. Θεωρώ πολύ χρήσιμες τις μικρές αναλύσεις τους και απαντώ πως με τη δημοσκόπηση αναζητοιύσα τη θετική ή αρνητική θέση του πρεβεζάνικου κοινού ως αποδοχή ή απόρριψη της παρέμβασης. Άλλος, για παράδειγμα ένας μεταπτυχιακός φοιτητής, μπορεί να κάνει μια πιο βαθιά έρευνα, που να είναι σύμφωνη με τους όποιους στόχους θα έχει θέσει.

Με την πρόχειρη δημοσκόπηση αναδείχθηκαν πολλά στοιχεία, που θεωρώ πως έχουν ιδιαίτερη χρησιμότητα για την κατανόηση της σχέσης και της ευθύνης της κοινωνίας μας απέναντι στις παρεμβάσεις στο δημόσιο χώρο. Για παράδειγμα ποιος πληρώνει; Οι δυο σχετικές ερωτήσεις «Θα έπρεπε να γίνει με κρατική δαπάνη» και «Θα έπρεπε να γίνει με τοπικό έρανο» απορρίφθηκαν ολοκληρωτικά με μία μόνη ψήφο προτίμησης στην καθεμιά. Η απόρριψη αυτή εκ μέρους των συνδημοτών μας μπορεί να επικριθεί, κατά την έννοια ότι «κλείνουν» το δρόμο για παρόμοιες λαϊκά χρηματοδοτούμενες παρεμβάσεις ή για διεκδικήσεις για κρατικές χρηματοδοτήσεις. Κατά την έννοια αυτή, η χορηγική μεσολάβηση προκύπτει ως πλήρως αποδεκτή λύση μνημείωσης του χώρου με αξιόλογα ή και αμφισβητούμενα στοιχεία (όπως μας έγραψε μια φίλη). Προφανώς η εξακρίβωση αυτής της βούλησης ή έλλειψης βούλησης μπορεί να γίνει με περισσότερο εξειδικευμένο και διαζευκτικό (Θέλουμε έτσι ή έτσι;) ερωτηματολόγιο.

Οι τρεις ερωτήσεις μικρότητας και μικροπρέπειας «Προβάλλει το δωρητή», «Προβάλλει το Δήμαρχο» και «Προβάλλει τον καλλιτέχνη» έλαβαν σχετικά λίγες θετικές απαντήσεις, και λίγες επίσης αποδοχές βρήκε και η ερώτηση με πολιτικό περιεχόμενο για το αν «Θα έπρεπε να είχε αποφασιστεί» πριν εκτελεστεί και εγκατασταθεί το καλλιτέχνημα. Αυτή η ερώτηση θέτει το ζήτημα για το ποιος αποφασίζει για το ποια  «αφήγηση» σχετικά με την πόλη μας πρέπει να προβληθεί. Άλλωστε, πολύ λίγοι ήταν εκείνοι που αναγνώρισαν πως το καλλιτέχνημα «Είναι έντονα «τουρκοφαγικό»». Το ζήτημα αυτό, ξέρουμε πως αποτέλεσε και κεντρικό στοιχείο της κριτικής προσέγγισης που έκαναν με άρθρα και e-mail ενδιαφερόμενοι συνδημότες μας.

Τέλος οι καθαρά θετικές προσεγγίσεις του έργου, ως προσπάθειας και αποτελέσματος, αν δηλαδή αυτό «Είναι επαινέσιμη ιδέα» και αν «Είναι άρτιο καλλιτεχνικά» προσέλκυσαν ως απαντήσεις τα μεγαλύτερα ποσοστά των ερωτηθέντων. Μαζί με την αμφίβολη ερώτηση κατά πόσο το έργο «Είναι συζητήσιμο κοινωνικά», οι καταφατικές και μη απορριπτικές προτιμήσεις αντιστοιχούν σε τουλάχιστο 50% των επισκεπτών της σελίδας μας.  Όλες τις εκδοχές τις έχουμε συζητήσει με άλλες ευκαιρίες κριτικής και προτάσεων (π.χ. εδώ και εδώ). Πολλά ζητήματα μένουν ανοιχτά για ειλικρινή συζήτηση με την κοινωνία μας.

ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΑ:

ble2ball
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕΝΗ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΜΑΣ ΜΝΗΜΗΣ (Μιχαήλ Λουκάς)
ble2ballΟ ΧΑΛΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ (Θωμάς Σούγκας)

Advertisements
This entry was posted in πρεβεζάνοι καλλιτέχνες, πολιτισμός, Δημόσιος Χώρος, Ιστορία, εσωτερική γεωπολική, εκατονταετία απελευθέρωσης, εορτασμός εκατονταετίας and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to ΣΥΓΧΑΙΡΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

  1. Παράθεμα: ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΜΟΡΦΗ ΟΜΟΡΦΑΙΝΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ | "Δημόσιος Χώρος Γ. Ρέντζος"

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s