Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΜΑΣ ΚΑΛΑ ΚΡΑΤΕΙ;

 Για τις αλήθειες, τις παρασιωπήσεις και τις υπερβολές της εθνικής μας ιστοριογραφίας – Δείτε εδώ τα ενδιαφέροντα σχόλια

racismΧθες το απόγευμα, έλαβα μέρος σε συνάντηση που έγινε στο αμφιθέατρο «Αντώνης Τρίτσης» του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αθηναίων με τίτλο «ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΜΟΣ: Ποια πρέπει να είναι η θέση της Aριστεράς;», που διοργανώθηκε από το φορέα για την «υπεράσπιση της κοινωνίας και της δημοκρατίας στην Ελλάδα», με συντονιστή τον καθηγητή ιστορίας Αντώνη ΛΙΑΚΟ. Η θεματική περιλάμβανε δύο μέρη: Το λόγο ή τη δράση πρέπει να τιμωρεί η δημοκρατία;  Πρέπει να μπαίνουν όρια στην ελεύθερη έκφραση ιδεών και την αναθεώρηση κατηγοριοποίησεων; Μπορούν να ποινικοποιούνται ή να γίνονται αντικείμενα κοινωνικής χλέυης οι θεμελιωμένες απόψεις ερευνητών της ιστορίας, επειδή δεν είναι σύμφωνες με τα κρατούντα; Το δεύτερο μέρος αναφερόταν με αγωνία στη σημασία που έχει η αδυναμία για προώθηση του «αντιρατσιστικού» νομοσχεδίου στην Ελλάδα και έβαζε κεντρικά το ερώτημα για το «ποια πρέπει να είναι η θέση της αριστεράς».

Μετά την εισήγηση και τοποθέτηση του προεδρεύοντα, η συζήτηση άρχισε με παρέμβαση της Βασιλικής ΚΑΤΡΙΒΑΝΟΥ, εκ μέρους της κοινοβουλευτικής ομάδας ΣΥΡΙΖΑ και η οποία επαγγελματικά είναι εκπαιδεύτρια και συντονίστρια ομάδων που ασχολούνται με την «ενδυνάμωση μειονοτικών ομάδων και πληθυσμών σε κατάσταση αντιξοότητας». Μετά συνέχισε η Μαρία ΡΕΠΟΥΣΗ, της κοινοβουλευτικής ομάδας ΔΗΜΑΡ, που είναι καθηγήτρια Ιστορίας, ρηξικέλευθη, ως γνωστό, στις ιστορικοοπαιδαγωγικές της απόψεις. Ακολούθησε ο Δημήτρης ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, καθηγητής ιστορίας και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, που έκανε μια περιληπτική αλλά μαχητική τοποθέτηση της σύγχρονης αντι-ρατσιστικής θεματικής και του «ένδημικού ρατσισμού μας», όπως ο συγγραφέας  αυτός τα αναλύει συχνά ξεκάθαρα και ακατάπαυστα.

Εκτός πάνελ ο Γιάννης ΓΙΑΝΝΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ, καθηγητής ιστορίας και θρυλική εικόνα του πρώτου συνεδρίου της ΕΦΕΕ, υπενθύμισε τα «understatements» που αποδέχεται η κοινωνία, όταν αντιμετωπίζει χαλαρά το ναζισμό και τους παντοίους νεοναζιστές συνεργάτες του. Η αδυναμία να προχωρήσουμε, ως δημοκρατική κοινωνία, στην καταγγελία και τον έλεγχο του ναζιστικού ρατσισμού είναι μία φανερή ήττα, όπως το επεσήμανε η Χριστίνα ΚΟΥΛΟΥΡΗ, καθηγήτρια ιστορίας και το συμπεριέλαβε στα συμπεράσματα ο πρόεδρος της συνάντησης.

Εκτός πάνελ επίσης, ένας σύνεδρος αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο περίφημο φονικό αντι-εβραϊκό πογκρόμ που είχε στηθεί το 1891 στην Κέρκυρα. Έχουμε «κρυμμένους σκελετούς στην ντουλάπα», είπε, και «δεν μπορούμε να την ανοίξουμε και να ντυθούμε να βγούμε έξω». Είναι φανερό πως ο υπαινιγμός του έγινε για τους σύγχρονους Έλληνες ιστορικούς, που αισθάνονται «χέρια πάνω από την πόλη» τους, τον επιστημονικό τους κλάδο, και προφανώς αυτοί οι «σκελετοί» είναι που εμποδίζουν τα ζητήματα ελέγχου του ρατσισμού στην ελληνική κοινωνία.

rac2

θυμούμαστε πως πρόσφατα η κ. Μαρία Ρεπούση απασχόλησε την τοπική μας κοινωνία με την αναφορά της στη θυσία του Ζαλόγγου και την αμφισβήτησή της. Όταν διαλυόμασταν, της είπα πως «κατάγομαι από το Ζάλογγο» (εννοώντας, εγώ, τον τίτλο της δημοτικής μας παράταξης, με τον οποίο αναδεικνύουμε τη δημοτική επωνυμία που εξαφάνισε ο «Καλλικράτης») και μακάρι να την ακούγαμε σε μια πρεβεζάνικη ημερίδα σχετική με τις αλήθειες, τις παρασιωπήσεις και τις υπερβολές της εθνικής μας ιστοριογραφίας. Δεν ξεχνάμε σαν Πρεβεζάνοι, πως η εθνική παιδαγωγική έχει διώξει το Ζάλογγο από την Πρέβεζα και το έχει στείλει στο Μεσολόγγι.

ble2ballΜια ευχάριστη έκπληξη: Στο ισόγειο του Μετρό Σύνταγμα, που είναι μια αίθουσα εκθέσεων και προβολής προϊόντων, γίνεται παρουσίαση εθνικών τουριστικών προορισμών. Μπαίνοντας, όπως ερχόμαστε από τις αφίξεις των συρμών, υπάρχει είσοδος υποδοχής. Εκεί, στο πρώτο γωνιακό περίπτερο, αφιερωμένο στην Ήπειρο, υπάρχουν και πολλά όμορφα φυλλάδια για την Πρέβεζα, της Περιφερειακής Ενότητας Πρέβεζας. Μπράβο σε όλους.
Advertisements
This entry was posted in τοπικότητα, Ζάλογγο and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΜΑΣ ΚΑΛΑ ΚΡΑΤΕΙ;

  1. Ο/Η ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΜΑΝΙΚΗΣ λέει:

    Παντως αγαπητέ φίλε,σωστά αυτά με το πογκρόμ και τα συναφή περί ρατσισμού,αλλά για το ρατσισμόπου βιώνουν οι Ελληνες πολίτες καμία συζήτηση?(όχι απαραίτητα Ελληνες το γένος για να μην παρεξηγηθώ).Υπερβολές της ιστοριογραφίας? Πως προέκυψε αυτό και από ποιον?Πότε μάθαμε την πραγματική ιστορία της πατρίδας? Εννοώ και τις καλές μας στιγμές και τις κακές,και είχαμε αρκετές,είναι αλήθεια.Υπεύθυνοι είναι πρωτίστως το κράτος και συνυπεύθυνοι οι ίδιοι οι καθηγητές ,στο σύνολό τους που τόσα χρόνια διδασκόμαστε ιστορία Παπαρηγόπουλου και κανένας ποτέ δε μίλησε……..βολεμένοι ναι βολεμένοι και απαθείς.Είναι πολύ εύκολο να μιλάμε για ρατσισμό των Ελλήνων αλλά νομίζετε ότι οι εισαγώμενοι πληθυσμοί δεν έχουν ? Γελιέστε και πολύ μάλιστα……Βεβαίως μη νομίζετε επίσης ότι όποιος ψήφισε χρυση αυγη ότι είναι αυτόματα και ναζιστής……….η αγανάκτηση από το σάπιο πολιτικό σύστημα που κυβερνάει τόσα χρόνια την πατρίδα ,οδήγησε το χέρι-λανθασμένα κατά την δική μου γνώμη-να ψηφίσει εκεί που ψήφισε.Οι εισαγώμενοι εργάτες,μετανάστες -λαθρομετανάστες ή όπως θέλετε πείτε τους ,εγώ τους λέω απλά ανθρώπους,έχουν τα φταιξίματά τους,προσωπικά θα προτιμούσα να έμεναν στην πατρίδα τους για να ανατρέψουν το εκεί κατεστημένο ,όπου ενας απεσταλμένος του Αλλάχ κυβερνάει ελέω Θεού όλους τους υπόλοιπους χωρίς εκλογές ,χωρίς λαική νομιμοποίηση κάνει κοινώς ότι γουστάρει……ερχόμενοι εδώ ,δυστυχισμένοι και εξαθλιωμένοι διαιωνίζουν -άθελά τους -την δουλεία των ντόπιων εργατών δουλέυοντας χαμηλά μεροκάματα με αποτέλεσμα να ρίχνουν και άλλο το ήδη τσακισμένο βιωτικό επίπεδο.Στο τέλος ο μόνος που κερδίζει είναι τα μεγάλα αφεντικά και οι δουλέμποροι….πάντως όχι εμείς ούτε εκείνοι.Ο ρατσισμός πηγάζει πάντα από την αμορφωσιά που έχει γιο δίδυμο του ρατσισμού τον φανατισμό βεβαιως υπάρχει και στον δικό μας λαό δυστυχώς.Αν θέλουν οι σημερινοί Γραικοί ,που δεν πρόλαβαν να γίνουν Ελληνες,να αναρωτηθούν ποιοι είναι ,ρωτήστε έναν τυχαίο άνθρωπο αν γνωρίζει τον Νώε,τον Μωυσή ,τον Ιακώβ και θα διαπιστώσετε ότι τους γνωρίζουν όλοι.καντε στους ίδιους ανθρώπους την ερώτηση αν γνωρίζουν την διδασκαλία του Επίκουρου,τον Λέυκιππο,τον Αναξαγόρα,τον Εμπεδοκλή και να δούμε τι θα απαντήσουν οι τάχα <>
    Όσον αφορά τους Εβραίους ……….βεβαίως και κυνηγήθηκαν,βεβαίως και γνωρίζουμε τα δεινά τους στο ολοκαύτωμα.αλλά και μεγαλύτεροι ρατσιστές από αυτούς δεν υπάρχουν!Τι πάει να πει περιούσιος λαός?Ασχολήθηκε ποτέ κανείς με τους Παλαιστίνιους? Γνώρίζετε τι εγκλήματα έγιναν σε βάρος τους από τον Ι ΣΡΑΗΛΙΝΌ ΣΤΡΑΤΟ? Μη μπω σε περισσότερες λεπτομέριες.Α και για τον πολυπολιτισμό που τόσο είναι της μόδας στις μέρες μας.Πολιτισμός δεν είναι μόνο να φτιάχνεις παλάτια πυραμίδες και Κολοσσαίο,……ούτε αν φτιάχνεις ωραίες πίτες και ωραίο ιμάμ και σούσι…………πολιτισμός πραγματικός στην ανθρωπότητα μόνο ένας στάθηκε και έκανε το θείο ένα με το ανθρώπινο,μόνο ένας είχε κέντρο τον άνθρωπο σαν οντότητα αλλά και σαν μέρος του σύμπαντος,και αυτός αρέσει δεν αρέσει μόνο ο Ελληνικός ήταν!Αλλά ούτε εμείς τον μελετάμε ούτε κανείς άλλος -πλην εξαιρέσεων-και αυτό γιατί δε συμφέρει!Πάρτε ενα παιδί οποιασδήποτε φυλής χρώματος,και διδάξτε το τον πολιτισμό των γνήσιων Ελλήνων!Τι όμορφη προσωπικότητα θα έχουμε μπροστά μας …….αλλά είναι βέβαι καλύτερα να μας κυβερνάει ένας θεός που απλά βέπει και τιμωρεί και δεν ξέρουμε τίποτα άλλο για αυτόν εκτός του ότι διόρισε με μέσον αντιπροσώπους στη Γη και να παθιαζόμαστεόταν βλέπουμε τους 300(ΤΟΥ ΛΕΩΝΙΔΑ ) στο τελεβίζιο με πιτόγυρα και κοκα κόλα στο χέρι και μόλις τελειώσει η ταινία να κολλάμε στον καναπέ μας.τελικά μεγάλη δύναμη ο καναπές……………
    Αυτά ήθελα να ακούσω από την κυρία Ρεπούση και κάθε κυρία Ρεπούση ………..πού φοβάμαι όμως πως δε θα τα ακούσουμε ποτέ………….

    • Ο/Η dimosioshoros λέει:

      Είχα γράψει και νωρίτερα απάντηση, αλλά δεν την βλέπω. Ευχαριστώ για το χρόνο που αφιέρωσε ο Βασίλης Μανίκης, να τοποθετήσει μερικά πράγματα, όπως τα πιστεύει.

  2. Ο/Η ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΜΑΝΙΚΗΣ λέει:

    Ευχαριστώ για το χρόνο σας ? Μονο αυτό? Ούτε αντίλογος ούτε διάλογος?Τίποτα?

  3. Ο/Η dimosioshoros λέει:

    Νομίζω πως από το ρεπορτάζ μου δεν φαίνεται να έχω αντιρρήσεις στα γραφόμενά σας. Τα έπιασα πάλι παράγραφο-παράγραφο και τα βρήκα σωστά με μικρές επιφυλάξεις 1) στο επίπεδο των επιλογών του κάθε ατόμου (μετανάστη).και 2) των δυνατοτήτων που προσφέρονται για αξιοποίηση (διάβαζε: εκμετάλλευση) τους με αναπτυξιακό στόχο. .

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s