ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΑΔΕΛΦΙΚΟ ΑΙΜΑ

…στον αυτοκινητοκρατούμενο ελληνικό δημόσιο χώρο

prosk8[Δίνουμε εδώ απόσπασμα από τη χθεσινή μας εισήγηση στο 17ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ στο Ποδηλατοδρόμιο ΟΑΚΑ σε διοργάνωση της SOSTE, στην οποία η ελληνική κοινωνία θα καταλάβει κάποτε πως οφείλει πολλά. Η θέση μας στηρίζεται στην ιδέα πως η αυτοκινητική διαπαιδαγώγηση μέσα στην πόλη ως περιορισμός και έλεγχος της ρατσιστικής «ελληνάρικης» αυτοκίνησης-στάσης-στάθμευσης θα έχει σωτήρια αποτελέσματα στο ζήτημα των τόσο άδικων θανάτων από περιστατικά τροχαίων εγκλημάτων της πόλης και της υπαίθρου, που μας θυμίζουν στο δρόμο μας τα τόσα προσκυνητάρια και οι λευκές πεταλούδες].  

Είναι περίεργο πως ενώ περνάμε φάσεις, όπως αυτή της τωρινής οικονομικής και κοινωνικής κρίσης και της αύξησης του κόστους λειτουργίας του ΙΧ, και που έπρεπε να αναμένεται μια συζήτηση για ενθάρρυνση της βαδισιμότητας και για κοινωνικά και επαγγελματικά προσεγμένες συγκοινωνίες και μεταφορές, δεν βλέπουμε να αναδεικνύεται το ζήτημα αυτό από τις κυβερνώσες και τις υπόλοιπες υπεύθυνες πολιτικές δυνάμεις. Δεν έχουν πάρει το μάτι μου και το αυτί μου προτάσεις, για παράδειγμα, για εγγύηση και διεύρυνση του συστήματος λεωφορειοδρόμων, που θα καθιστούσε απόλυτα λειτουργικό και αξιόπιστο το δίκτυο των δημόσιων συγκοινωνιών με αφαίρεση χώρων κίνησης – στάσης – στάθμευσης από την κατάχρηση δημόσιου χώρου που συνεπάγεται η χρήση του ΙΧ. Ούτε για επέκταση των μεταμεσονύκτιων δρομολογίων γίνεται λόγος.  Ούτε για νέες σιδηροδρομικές γραμμές, που να συνδέουν τις πόλεις μας, ακούω τίποτα.

Το κράτος μας δείχνει σαν να σέβεται και να υπηρετεί κάποια «ανωτερότητα» του ΙΧ, αφού επιτρέπει μια ακώλυτη αντικοινωνική καθολική πρόσβασή του,  εξυπηρετώντας έτσι μια ανεξέλεγκτη έως εγκληματική παντοκρατορία του τροχού. Το αυτοκίνητο και πολύ περισσότερο το μηχανάκι βρίσκονται στον ελλαδικό χώρο τεχνητά υπερτιμημένα ως προς την εκ κατασκευής  χρηστικότητά τους. Έχουν άπειρα δικαιώματα και για το λόγο αυτό οι πιθανότητες εγκληματικής κατάχρησής τους αυξάνονται ακόμα και αυτοκτονικά. Κανένας δεν τολμά να σχολιάσει παγιωμένες συνθήκες, που θα οδηγήσουν στην αλλαγή των συνηθειών του βολεμένου χρήστη τους, που είμαστε εμείς, οι, φίλοι μας ή οι γείτονές μας της διπλανής πόρτας. Το αυτοκίνητο είναι χαϊδεμένο μέσο κίνησης, ανεξέλεγκτης στάσης και καταχρηστικής στάθμευσης. Παραχαϊδεμένο εξάλλου είναι και το μηχανάκι που χαίρει του εκφοβιστικού δικαιώματος αεικίνητης λειτουργίας, παιγνιώδους σκοποβολής κατά του διαβαίνοντος πεζού και σύστασης ιδίας ζώνης κυκλοφορίας και ελιγμών.

Το ημερολόγιο μου ως πεζού είναι κατάστικτο από ταπεινώσεις που υφίσταμαι στο δημόσιο χώρο, απλά επειδή είμαι πεζός, δηλαδή άοπλος, ενώ ο οδηγός, για παράδειγμα, της μοτοσικλέτας  πάνω στο πεζοδρόμιο της Οδού Πανεπιστημίου λέω, είναι και εξοπλισμένος και οπλισμένος. Πόσες φορές τα σκέπτομαι αυτά όταν γυροφέρνω τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα για να προχωρήσω στο πεζοδρόμιό μου, που αυτά το έχουν αντικοινωνικά καταλάβει, μαζί με τα μηχανάκια, ή όταν περιμένω το «Γρηγόρη» να ελευθερώσει το δρόμο μου. Στην Πλατεία Συντάγματος προς Ερμού, το φανάρι για τους πεζούς διαρκεί εννέα δευτερόλεπτα ενώ στην Οδό Αθηνάς, λαϊκό δρόμο γεμάτο πεζούς, ανθρώπους του μόχθου και ηλικιωμένους ξωμάχους, το Κράτος γίνεται ακόμα χειρότερος εθνικός μειοδότης. Έξι μόνο δευτερόλεπτα παραχωρεί για να περάσουμε απέναντι. Μετά, πάλι «Σταμάτης»…

Συνεχίστε εδώ αν σας ενδιαφέρει όλο το κείμενο.

2_foto_oaka

Αριστερά: από τη συγκέντρωση. Δεξιά: Οι ομιλητές Τασία Χριστοδουλοπούλου, Φαίδων Καρυδάκης, Γιάννης Ρέντζος, Γιώργος Κουβίδης.

Advertisements
This entry was posted in πεζός, πεζόδρομος, ποδήλατο, ποδηλατόδρομος, τροχαία εγκλήματα, δίκτυο υγιών πόλεων and tagged , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΑΔΕΛΦΙΚΟ ΑΙΜΑ

  1. Παράθεμα: ΑΣΠΡΑ ΜΠΑΛΟΝΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΤΡΟΧΩΝ | "Δημόσιος Χώρος Γ. Ρέντζος"

  2. Παράθεμα: ΑΣΠΡΑ ΜΠΑΛΟΝΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΤΡΟΧΩΝ | "Δημόσιος Χώρος Γ. Ρέντζος"

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s