ΜΝΗΜΕΙΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΓΚΥΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ

Γιατί απουσιάζει η εικόνα της;

Διαβάστε εδώ σχετική συζήτηση.

Αναδημοσιεύω στο κάτω μέρος την πρόσκληση για την εκδήλωση του Πολιτιστικού Σύλλόγου «Πρέβεζα» με ομιλητές το γιατρό Σπύρο Σουμαλεύρη και το Γιάννη Ρέντζο και συνεχίζω εδώ με περίληψη για τη δική μου ομιλία.

enc_fer

Η αναπαράσταση της εγκύου είναι ένα σπάνιο πολιτιστικό φαινόμενο, ενώ σε πολύ παλιότερες εποχές της ανθρωπότητας, η εικόνα της ήταν συνηθισμένο δημιουργικό μοτίβο.

Η κλασική τέχνη περιφρόνησε βαθιά αυτή την παραγωγό έμφρονος ζωής που είναι η έγκυος γυναίκα. Επιπλέον, η μυθολογία, παρά τις τόσες και τόσο καρπερές φιλίες των θεών της δεν έχει συμβάλει στην έγκαιρη απεικόνιση των κυοφορουσών υπάρξεων. Ούτε και η ιστορία των θρησκειών, −τόσο συνδεδεμένων με τη γέννηση του νέου και του «καινού»− δεν αναδεικνύει όσο θα μπορούσε την εικονογραφία των λατρευόμενων γυναικείων θρησκευτικών προσωπικοτήτων σε κατάσταση εγκυμοσύνης. 

Η μελέτη μας, σε μορφή εκλαϊκευτικής  παρουσίασης, καταγράφει τις συνθήκες υπό τις οποίες η παραστατική απεικόνιση της εγκύου είναι απούσα, ιδιαίτερα στην γλυπτική και μνημειακή τέχνη, ακόμα και από τον κινηματογράφο. Ωστόσο, την τελευταία δεκαετία, σαν να έπρεπε να γίνουν τώρα μόλις αποδεκτοί οι κοινωνικοί και αισθητικοί κανόνες της Παλαιολιθικής εποχής μας έδωσε κάποιες εναλλακτικές περιπτώσεις αναπαράστασης των εγκύων γυναικών. 

Προσφέρεται έτσι μια περιήγηση σε ποικίλα πολιτισμικά περιβάλλοντα και προτείνεται η ανάληψη μιας πρεβεζάνικης πολιτιστικής πρωτοβουλίας, που πηγαίνει πέρα από τη διοργάνωση της βραδιάς.

politist

Advertisements
This entry was posted in πρεβεζάνοι καλλιτέχνες, πολιτισμός, Ευρώπη - ΕΕ, δίκτυο υγιών πόλεων, δημόσια υγεία and tagged , . Bookmark the permalink.

3 Responses to ΜΝΗΜΕΙΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΓΚΥΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ

  1. Ο/Η dimosioshoros λέει:

    O Lampros Sakkas γράφει για την ομιλία μας. Τον ευχαριστούμε.

    Ο αγαπημενος μας Δασκαλος.Παντα προθυμος και διαθεσιμος να μεταφερει την σπιθα απο την Προμηθεικη φλογα οπου Γης.
    Και διαλεξε ενα θεμ…α πρωτακουστο.Η απεικονιση της εγκυου στον Δημοσιο Χωρο(Espace Publique η προτιμωτερο το αγγλικο Public Square?)
    Μεσα σ’ενα αψογο αισθητικα πακετο παρουσιασης μας κοινοποιησε την απορια του για την ?απροθυμια της εγκυου να εκτιθεται στην δημοσια θεα.
    Ισως γιατι η εγκυμοσυνη ειναι γεγονος του ιδιωτικου χωρου.
    Ισως γιατι ειναι το δυσκολο σταδιο αναμεσα στην συλληψη-καρπος του ερωτα,του ποθου και του παθους αλλα και του καταναγκασμου,του συμφεροντος,του βιασμου,του εξευτελισμου και της ανομιας-και του τοκετου.Ο τοκετος αποκαθιστα την ισορροπια και η μητροτητα αποθεωνει την γυναικα.Η γαλουχια αγλαιζει την μητερα και ζωοποιει το βρεφος.
    Μακαρια η κοιλια η βαστασασα σε και μαστοι ους εθηλασας!ανακραζει η Ελισσαβετ προς την Παναγια..
    Η ανατροπη της αισθητικης στην εγκυμοσυνη ειναι φαινεται σημαντικωτερη απο την επιφαση της γυναικειας γονιμοτητας που επισημαινεται απο την κυοφορουσα κοιλια και τους φουσκωμενους μαστους,την σημερον ημεραν.
    Σημερα που οι γυναικες εχουν την θεση τους σε ολο το φασμα του δημοσιου χωρου,το εχουν πληρωσει με τιμημα την αρνηση της εγκυμοσυνης.
    Οι ανεπιθυμητες εγκυμοσυνες ειναι χιλιαδες φορες περισσοτερες απο τις τελεσφορουσες.Απειρα εμβρυα καταληγουν σε κουβαδες,αναρροφησεις,καδους αποριμματων και εσχατως θανατωνονται με κυτταροστατικα.Η εκδικηση της Μαμμης!!Οι φωστηρες που κανανε ανοσιες περιουσιες παιζοντας τοπι(TOP-Termination Of Pregnacy)με το ξεστρο-curette,ας κατεβουν απο τα αναλογια του δημοσιου χωρου.
    Η εγκυμοσυνη ειναι υπο κρατηση(detention)στην Δυση.Κυκλοφορει,χωρις να οπλοφορει,μονο μετα την καταβολη εγγυησης οτι θα ειναι ανωδυνη,χωρις αισθητικα καταλοιπα και αλλαγες της ψευδαισθητωσεως της σωματικης εκονας.
    Ειναι εξω με Bail-out.
    Ευχαριστουμε τον Δασκαλο που ανεδειξε αυτη την ουσιαστικη απουσια απο την θωρια μας,που ειναι στην ουσια της η αρνηση οτι μειναμε εννια μηνες στην κοιλια της Μαννας μας,υπο μορφη συγκυτιου.

  2. Παράθεμα: ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ «ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΩΡΟΥ» ΕΜΠΝΕΕΙ ΤΗΝ ΠΡΕΒΕΖΑ | "Δημόσιος Χώρος Γ. Ρέντζος"

  3. Παράθεμα: Η ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΣΤΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ | "Δημόσιος Χώρος Γ. Ρέντζος"

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s