ΤΟ «ΠΡΟΤΖΕΚΤ» ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ, ΠΟΛΕΟΓΡΑΦΙΑ, ΤΕΧΝΙΚΟ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΓΡΑΨΙΜΟ, ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ.
[Την Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2013, με πρόσκληση του Διευθυντή του 3ου Δημοτικού Σχολείου κ. Βαγγέλη Καινούργιου και παρουσία της Σχολικής Συμβούλου κας Σοφίας Πασά παρουσιάσαμε το θέμα του τίτλου.Εδώ βρίσκεται το εισαγωγικό μέρος με παραθέματα ή σύνθεση από διάφορες πηγές.

3adelfesΜέσα σε ένα γενικότερο πλαίσιο διαθεματικής παιδαγωγικής, όπου ο ίδιος ο δάσκαλος ασκεί το δικαίωμά του για ελεύθερο δημιουργικό χρόνο και ταυτόχρονη διεύρυνση της (μη ειδικής επαγγελματικής) κουλτούρας του, η διαδικασία που παρουσιάζεται στην εισήγηση αποσκοπεί στη σύνθεση και εκτέλεση ενός «φακέλου πρότζεκτ».
Το υλικό το επεξεργάζεται υποδειγματικά μια συγγραφική-σκηνοθετική ομάδα εργασίας διδασκόντων και μαθητών, στο πλαίσιο ενός μαθήματος διδακτικής – διαθεματικού πρότζεκτ, με τη χρήση ενός εκπαιδευτικού τεχνάσματος, που είναι ο σχεδιασμός, η συγγραφή και το ανέβασμα θεατρικού έργου με βάση τις «Τρεις Αδερφές» του Α. Τσέχοφ.
Το συγκεκριμένο θεατρογράφημα έχει ως επίκεντρο (παράδειγμα) τη ρωσική πρωτεύουσα Μόσχα των μέσων του 20ου αιώνα, σαν μια πόλη, που, όπως προκύπτει από έρευνές μας και άλλες παρατηρήσεις, μεταξύ των μαθητών-μαθητριών των ελληνικών σχολείων, εμφανίζεται αδιάφορη έως αντιπαθής και γεωγραφικά πιο απομακρυσμένη (από όσο είναι).
Με το φάκελο γίνεται προσπάθεια αναζήτησης του υλικού για την «ιδιογραφική» περιγραφή της Μόσχας που επιτυγχάνεται διαμέσου του λόγου των πρωταγωνιστών της θεατρικής σκηνής που συντίθεται από την ομάδα εργασίας, οι οποίοι ζουν στην πόλη αυτή στο τέλος της δεκαετίας του 1950, ενώ ταυτόχρονα διαγράφονται οι στόχοι και οι φάσεις δραματοποίησης.
Η παρουσίαση θα περιλαμβάνει τρία μέρη: 1) Σύντομη εισαγωγή για τη διδακτική του «πρότζεκτ» και το νόημα της διαθεματικότητας, 2) Περιγραφή της διαδικασίας παραγωγής και περιεχόμενο του φακέλου του συγκεκριμένου πολεογραφικού πρότζεκτ και 3) Προβολή της μαγνητοσκοπημένης παράστασης (video) της θεατρικής σκηνής, που έγινε με πρωτοβουλία του Πρεβεζάνου εκπαιδευτικού και θεατρικού παραγωγού Κώστα Καζούκα, ο οποίος συνέγραψε και το κείμενο της θεατρικής σκηνής.

prosklisi3

Advertisements
This entry was posted in πολεογραφία, σχολεία της Πρέβεζας, σχολικό εστιατόριο, Πρεβεζάνοι εκπαιδευτικοί, εκπαίδευση. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s