ΜΑΖΙ ΣΤΟ ΠΡΕΒΕΖΑΝΙΚΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΗΣ ΑΠΛΗΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΕΝΗΝΤΑΕΔΡΟ ΜΠΟΝΟΥΣ

Με την ευκαιρία που ο Γιώργος Οικονόμου διατυπώνει αρχές, επιχειρήματα και δυνατότητες για την άμεση δημοκρατία (Α/Δ) στο νέο βιβλίο του

oikonom5Στην Πρέβεζα, όταν απουσιάζουμε από μια κηδεία γνωρίμου και, μετά από μερικές μέρες, συναντήσουμε κάποιον από τους οικείους, δικαιολογούμαστε πως βρισκόμασταν σε ταξείδι και … καταλαβαίνετε. Οι οικείοι κάνουν τους λογαριασμούς τους και εκτιμούν, με βάση τη δικαιολογία των αδικαιολόγητων, πως εκείνη την ημέρα είχε αδειάσει η Πρέβεζα. Στις επόμενες εκλογές θα είμαστε πολλοί που θα φροντίσουμε να πάμε στο μνημόσυνο της απλής αναλογικής, μια και σε όλη τη ζωή μας «απουσιάσαμε» από τη σφαγή και την κηδεία της απλής αναλογικής, που είχαν οργανώσει τα κόμματα του δικομματισμού.

«Αρχιτέκτονες» σαν τον καθηγητή Παυλόπουλο και το μηχανικό Σκανδαλίδη επινόησαν ποικίλες επιτυχείς εκδοχές αποδυνάμωσης της βούλησης του εκλογικού σώματος. Τα αποτελέσματα τα ζήσαμε και  τα ζούμε. Η χώρα έμενε ακυβέρνητη, αφού η εκάστοτε κυβέρνηση είχε μεν στα χέρια της την κυβερνητική διαχείριση, όμως αντιπροσώπευε κοινωνική και λαϊκή μειοψηφία. Η ολιγαρχία και η διαφθορά βασίλευαν. Η διαμαρτυρία και η διεκδίκηση εξέφραζαν σωστότερα ποσοστά. Ο δρόμος και οι πλατείες αποτελούσαν γνησιότερη πολιτική εκπροσώπηση. Τα κινήματα είχαν μέσα τους νόμους και νομιμότητα. Βρίσκονται όμως πιο κοντά στη δημοκρατία ως άμεση και θεσμοποιημένη συμμετοχή;

Ο εκλεκτός φίλος Γιώργος Οικονόμου τοποθετείται σε τέτοια και άλλα ζητήματα με το νέο βιβλίο του. Σ’ αυτό «εξετάζονται τα χαρακτηριστικά του κοινοβουλευτισμού, καθώς και του ελβετικού πολιτεύματος που έχει στη λειτουργία του τον θεσμό των δημοψηφισμάτων, και γίνεται σύγκρισή τους με την άμεση δημοκρατία. Δεν θα μπορούσε να λείπει και η ενασχόληση με το κίνημα των πλατειών το καλοκαίρι του 2011 που έθεσε ως στόχο την άμεση δημοκρατία.Τέλος, εξετάζονται οι προϋποθέσεις, στις σημερινές συνθήκες, για την αλλαγή του ολιγαρχικού πολιτεύματος και οι δυνατότητες της άμεσης συμμετοχής των ατόμων, ιδιαιτέρως στην ελληνική περίπτωση».

Αλλά το νέο βιβλίο εξετάζει «κατ’ αρχάς τον ορισμό της άμεσης δημοκρατίας, που έχει ταλαιπωρηθεί από ποικίλες πλευρές. Εν συνεχεία εκτίθενται  διάφορες πτυχές της: οι ιστορικές καταβολές στην αρχαία Ελλάδα και μάλιστα στην Αθήνα, οι θεσμοί, οι θεμελιώδεις αρχές, τα επιχειρήματα καθώς και η αντιπαράθεση με ορισμένες ιδεολογίες, όπως ο φιλελευθερισμός, ο αναρχισμός, ο σοσιαλισμός και ο κομμουνισμός.» Ο συγγραφέας κάνει αυτή την παρέμβαση αφού, όπως υποστηρίζει, «από τα κόμματα, τα ΜΜΕ, τους διανοουμένους και ιδίως από το Διαδίκτυο κυκλοφορούν πολλές και ποικίλες συγχύσεις γύρω από την έννοια της δημοκρατίας, οπότε είναι απαραίτητες ορισμένες διασαφηνίσεις που επιχειρούν τα κείμενα αυτού του βιβλίου

Έχω διαβάσει πολλά κείμενα του Γιώργου Οικονόμου και έχω διαγνώσει τη φρέσκια και γόνιμη προσέγγιση, που κάνει του «πολιτικού». Θα ήθελα να δω αν στο νέο βιβλίο του τοποθετείται στο αμεσοδημοκρατικό ζήτημα του 3%. Όπως γνωρίζουμε, το μόνο ίχνος Α/Δ που θα μπορούσε να συνυπάρξει με τη σύγχρονη ολιγαρχία θα ήταν η κατάργηση του ορίου του 3% για τη λαϊκή και κοινωνική αντιπροσώπευση. Ο στραγγαλισμός του 3% έχει το εξής αποτέλεσμα: Αν ένας ανεξάρτητος πρεβεζάνος υποψήφιος συγκεντρώσει (π.χ. λέμε) το 75% των ψήφων, δεν έχει δικαίωμα να αντιπροσωπεύσει τον πρεβεζάνικο λαό. Η δικαιολογία ολιγαρχικής έμπνευσης είναι πως ο φορέας του δεν πήρε 3% δηλαδή 200.000 σε άλλα μέρη. Πολιτικές γελοιότητες. Το σύνθημά μας είναι «Αλφα – Δέλτα – Τρία – Άμεση Δημοκρατία»».

Advertisements
This entry was posted in Δημόσιος Χώρος and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to ΜΑΖΙ ΣΤΟ ΠΡΕΒΕΖΑΝΙΚΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΗΣ ΑΠΛΗΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΕΝΗΝΤΑΕΔΡΟ ΜΠΟΝΟΥΣ

  1. Ο/Η dimosioshoros λέει:

    Δείτε εδώ σχόλια στο facebook.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s