ΟΡΙΟ ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ


Τα προοδευτικά δημοτικά διαμερίσματα μας δείχνουν το δρόμο

20mph2

Με πρωτοσέλιδα και αναλύσεις οι χτεσινές και προχθεσινές αγγλικές εφημερίδες (βλ. εικόνα) παρουσίασαν την είδηση πως σε μεγάλους κεντρικούς δρόμους του Λονδίνου θα επιβληθεί όριο «20 μιλίων την ώρα» (20ΜΑΩ), δηλαδή 32km/h, όπως γίνεται και σε πολλές συνοικίες, όπου αποθαρρύνεται η «διαμπερής» κυκλοφορία στα δρομάκια τους.

Είναι μια θαρραλέα φιλάνθρωπη έστω και αντιδημοφιλής δημοτική δράση, που αποβλέπει να μειώσει τους νεκρούς και τους πολυτραυματίες των συγκρούσεων, αν θεωρήσουμε πως αυτές είναι αναπόφευκτες. Είναι άλλωστε γνωστό πως ρίχνοντας το όριο από τα 30ΜΑΩ στα 20ΜΑΩ, δηλαδή από 50Km/h στα 30km/h, οι πεζοί που σκοτώνονται από τις κακώσεις του δυσμενούς τροχαίου περιστατικού είναι πέντε φορές λιγότεροι.

Στο Λονδίνο, που είναι βέβαια εκτεταμένος αστικοποιημένος χώρος, οι αυτοκινητικές συγκρούσεις έχουν ως αποτέλεσμα, κατά κύριο λόγο (80%), τη θανάτωση πεζών, ποδηλατών και μοτοσικλετιστών. Και μάλιστα, για την προστασία των νεαρών ποδηλατών που χτυπιούνται θανάσιμα από φορτηγά στις στροφές, έχει προταθεί οι πόρτες των φορτηγών να γίνουν γυάλινες κάτω-κάτω, όπως των λεωφορείων, ώστε να ελαττωθούν τα τυφλά σημεία για τον οδηγό που στρίβει και αγνοεί τον ποδηλάτη που κινείται στην ευθεία.

Με αναφορά το έτος 2013 γνωρίζουμε πως τα συνολικά θύματα στο Λονδίνο ήταν 132 νεκροί –όσοι είναι σε μας στην Ελλάδα το μήνα!− και 27.167 τραυματίες με 2.192 από αυτούς σοβαρά. Έτσι το σύνθημα («10 στα 10») είναι για το δήμαρχο του Λονδίνου Boris Johnson «10 χιλιάδες λιγότερα θύματα στα επόμενα 10 χρόνια». Ο στόχος είναι ίσως ρεαλιστικός αφού, από το 2012 με τα 3.018 που ήταν τα αναπηροθύματα (βαρέως τραυματίες και νεκροί) έως στο 2013, επετεύχθη η εντυπωσιακοί μείωση κατά 23%!

Τα προοδευτικά δημοτικά διαμερίσματα (που έχουν ανεξάρτητα δικά τους δημοτικά συμβούλια) έχουν ήδη επιβάλει το όριο. Παράδειγμα είναι το Ίσλινγκτον, του οποίου το 48μελές δημοτικό συμβούλιο έχει συντριπτική προοδευτική πλειοψηφία με 47 συμβούλους υποστηριζόμενους από το εργατικό κόμμα και έναν «πράσινο». Αυτό είναι ένα ευθύ πολιτικό μήνυμα για τη σύγχρονη αντιδραστική διαχείριση της τροχαίας κίνησης στην Ελλάδα και την υποχρέωση που έχει η κυβέρνηση της Αριστεράς να εξανθρωπίσει το δρόμο.

Είναι φυσικό πως από δυνάμεις που υποστηρίζουν την αυτοκίνηση και την πετρελαϊκή οικονομία αρθρώνονται επιχειρήματα κατά τη σωτηρίας της ζωής στους δρόμους. Η Daily Mail προβάλλει τις θέσεις της «AA» (Automobile Association) πως οι οδηγοί «θα κοιτάζουν μια στο δρόμο και μια στο κοντέρ για να μην ξεπεράσουν τα 20ΜΑΩ και αυτό δεν είναι καθόλου καλό για τη ασφάλεια». Και πως το μέτρο είναι «εισπρακτικό», για να κόβονται πρόστιμα και να αγοράζονται καινούριες κάμερες επιτήρησης, που θα «πιάνουν» όλο και περισσότερους για να κόβουν όλο και περισσότερα πρόστιμα και να αγοράζουν και άλλες κάμερες …

(Ειδήσεις από London Evening Standard της 12 Μαρτίου 2015 και τη Daily Mail της 13 Μαρτίου 2015).

Advertisements
This entry was posted in πεζός, πλακόστρωση, ποδήλατο, πολεοδομία, συνεδρίαση δημοτικού συμβουλίου, τροχαία εγκλήματα, Δημόσιος Χώρος, αυτοκίνητο, δίκτυο υγιών πόλεων, δημόσια υγεία, εσωτερική γεωπολική and tagged , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s