«ΧΑΡΙΣΕ ΖΩΗ» − ΜΙΑ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΕΔΜΟΠ

Για την αντιμετώπιση της λευχαιμίας με ευαισθητοποίηση νέων εθελοντών δοτών μυελού οστών χωρίς παρακέντηση

xarisezoiΧτες το βράδυ βρέθηκα στη συμπαθητική αίθουσα του Ωδείου Φίλιππου Νάκα για μια συναυλία μουσικής μπαρόκ που είχε στόχο την προώθηση της δράσης του Κέντρου (ενημέρωσης και προσέλκυσης) εθελοντών δοτών μυελού οστών του Πανεπιστημίου Πατρών (ΚΕΔΜΟΠ). Υπάρχει και στην Πρέβεζα ακτίνα δράσης με συντονίστρια, όπως μου είπαν χθες στο Ωδείο, μία πρεβεζάνα γιατρό μας, που δεν έμαθα το όνομά της.
Πριν από την έναρξη της συναυλίας με τετραμελές σύνολο, μας έγινε ενημέρωση από την Αλεξάνδρα Σαρμά για το σοβαρό ζήτημα στο οποίο ήταν αφιερωμενη η βραδιά. Όλοι έχουμε ακούσει ή έχουμε και πιο δυσάρεστη εμπειρία από την λευχαιμία, που χτυπά όλες τις ηλικίες. Τη συνδέουμε όμως περισσότερο με τα μικρά παιδιά του περιβάλλοντός μας. Κάθε φορά που μια κουκλίτσα μας, αγοράκι μας ή κοριτσάκι μας ή εγγονάκι μας, ανεβάζει πυρετό, το μυαλό μας τρέχει σ΄ αυτό το κακό.
Για την ταυτότητα της μουσικής βραδιάς, να πω πως έλαβαν μέρος ο Ευάγγελος Κοκκόρης (φλάουτο, καλλιτεχνικός διευθυντής του Ωδείου), η Ειρήνη Στάμου (φλάουτο), η Έφη Παπαθωμαΐδη (πιάνο) και ο Μιχάλης Κοντός (βιολοντσέλο). Τα έργα που ερμήνευσαν ήταν των Händel (Χαίντελ), Couperin (Κουπρέν), Hasse (Χάσε), Bononcini (Μπονοντσίνι), Bach (Μπαχ) και Quantz (Κβάντς). Πριν τελειώσουν, οι καλλιτέχνες μάς χάρισαν στο μπιζάρισμα, εκτός προγράμματος, και μια ωραία εκτέλεση από το δεύτερο μέρος (το όμορφο affetuoso) του 5ου Βρανδεμβούργειου Κονσέρτου του Μπαχ.
Εγώ είχα προσκληθεί και ειδοποιηθεί για τη συναυλία από τη φίλη πιανίστρια Έφη Παπαθωμαΐδη. Τη θυμούμαστε στην Πρέβεζα από τη συμμετοχή της με το σύνολο Μουσικής Δωματίου «ΕΝΩΔΟΝ» της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στα τριήμερα σεμινάρια για σπουδαστές μουσικής, που διοργανώθηκαν σε συνεργασία με το Μουσικό Σχολείο Πρέβεζας και είχαν προγραμματιστεί από το Σάββατο 7/2 έως και την Τρίτη 10/2 σε αίθουσες του Μουσικού Σχολείου και στη Θεοφάνειο.
Να συμπληρώσω και κάτι ακόμα. Είδα στο έντυπο πρόγραμμα πως, για παράδειγμα, η Σονάτα του Χαίντελ, που ακούσαμε στη συναυλία, αναφερόταν ως «Sonata in g minor», δηλαδή θέλω να πω με την αγγλική ορολογία. Η αντιστοιχία είναι C (=do), D (=re), E (=mi), F (=fa), G (=sol), A (=la), B (=si). Οι εκλεκτοί καλλιτέχνες που έλαβαν μέρος έχουν πλούσιες πολιτιστικές και μουσικές εμπειρίες από Γαλλία και Ιταλία και φαντάζομαι πως με δυσαρέσκεια θα εγκατέλειψαν την οικεία παραδοσιακή ορολογία. Θα προτιμούσα το «Σονάτα σε σολ ελάσσονα» και τα ονόματα των δημιουργών σε ελληνικη μεταγραφή (με την αγγλική απόδοση του προγράμματος συνοδευτικά).

Advertisements
This entry was posted in πρεβεζάνοι μουσικοί, πολιτισμός, σχολεία της Πρέβεζας, δημόσια υγεία, εθελοντισμός, εκπαίδευση and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s