ΚΑΝΤΙΜΑΝ

candyman

…το σκηνικό αυτό με τις κατοικίες κοινωνικής στέγης στο Σικάγο, όπως παρουσιάζεται στην ταινία, δεν υστερεί σε τίποτα από την πραγματικότητα…

Για τη μεταπτυχιακή της εργασία, η ‘Ελεν Λάιλ αναλαμβάνει να κάνει μια λεπτομερή διατριβή πάνω στους «αστικούς θρύλους» (δηλαδή ανορθολογικές διαδόσεις στον αστικό χώρο). Η έρευνά της την οδηγεί σε μια ημιεγκαταλελειμμένη λαϊκή πολυκατοικία, από ένα πρόγραμμα λαϊκής στέγης στα προάστια του Σικάγου (Cabrini-Green). Εκεί έρχεται σε επαφή με τρομακτικές ιστορίες για τον Κάντιμαν, ένα μονόχειρα Νέγρο δολοφόνο που εμφανίζεται στα θύματά του όταν αυτά προφέρουν πέντε φορές το όνομά του…
Το σκηνικό είναι πειστικότατο, αφού γνωρίζουμε ότι, παρά τις προόδους της επιστήμης και της τεχνικής, ο ανορθολογισμός είναι αρκετά διάχυτος στις σύγχρονες κοινωνίες. Αρκεί να αναλογιστούμε πόσο συχνά βλέπουμε διαφημίσεις για «χαρτορίχτρες» και «καφετζούδες», καθώς και σχετικές τηλεοπτικές εκπομπές. Η ταινία έχει επίσης και ένα ενδιαφέρον ανθρωπογεωγραφικό και κοινωνικοανθρωπολογικό ακαδημαϊκό πλαίσιο (έρευνα, επιτόπιες μελέτες, συνεντεύξεις, λήψη φωτογραφιών) που της προσφέρει αρκετή αληθοφάνεια.
Στην εισαγωγή της ταινίας έχουμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε το Σικάγο και ιδιαίτερα ορισμένες από αέρος απόψεις του Πανεπιστημίου του Σικάγου. Επίσης μπορούμε να παρατηρήσουμε την εξέλιξη των λαϊκών κατοικιών, οι οποίες καθώς δεν έχουν την συντήρηση που απαιτείται, ερειπώνονται ή γίνονται άντρο κακοποιών.
Σε συνέντευξή μας με έλληνα πανεπιστημιακό του Σικάγου (το φίλο καθηγητή Βασίλη Σιωμόπουλο, 26.5.1995) είχαμε τη διαβεβαίωση ότι το σκηνικό του Cabrini-Green, όπως παρουσιάζεται στην ταινία, δεν υστερεί σε τίποτα από την πραγματικότητα ούτε την παραποιεί (πράγμα που απέκλειε επιτόπια ανθρωπογεωγραφική έρευνα (*)). Πρόκειται για το Gabrini Green Public Housing Development στη βόρεια πλευρά του Σικάγου, αλλά είναι πολύ πιθανό ότι η κινηματογραφική απεικόνιση θα βασίστηκε σε εργασία σε στούντιο.
Η εξέλιξη της υπόθεσης αποτελεί θέαση των πραγμάτων υπό το πρίσμα αυτών που πιστεύουν στους υπερφυσικούς αστικούς θρύλους. Κάτι τέτοιο διεγείρει βέβαια το ενδιαφέρον των θεατών που αγαπούν τα έργα τρόμου αλλά αφήνει ανικανοποίητους τους υπόλοιπους. (Σκηνοθεσία: Μπέρναρντ Ρόουζ. Παίζουν: Βιρτζίνια Μάντσεν, Τόνι Τοντ, Ζάντερ Μπέρκλεϊ, κ.ά.)

simeiosi3

(*) Ο φίλος Βασίλης προθυμοποιήθηκε να με «ξεναγήσει» στο Gabrini Green, είχαμε όμως συναντηθεί βράδυ και κάτι τέτοιο ήταν αδιανόητο, αφού η γειτονιά ήταν αποκλεισμένη από συμμορίες. Την ημέρα τα πράγματα ήταν ήρεμα αλλά εγώ θα έφευγα, οπότε δεν θα είχαμε καιρό. Διαβάστε εδώ και άλλα στοιχεία για τα έργα κοινωνικής στέγης στο Σικάγο.

.

Advertisements
This entry was posted in πρεβεζάνοι επιστήμονες, πολεογραφία, πολεοδομία, κοινωνική στέγη and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to ΚΑΝΤΙΜΑΝ

  1. Παράθεμα: ΤΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΧΡΟΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΕΒΕΖΑΝΟΙ ΜΑΚΡΙΑ ΜΑΣ | "Δημόσιος Χώρος Γ. Ρέντζος"

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s