ΔΡΟΜΟΙ ΓΙΑ ΖΩΗ: 30 km/h ΟΡΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ

Δείτε την αυτόματη αποθήκευση

Δρόμοι για την υγεία. Δρόμοι για το κλίμα. Δρόμοι για τους ανθρώπους.

Πολλές πόλεις επιβάλλουν το όριο των 30 Km/h σε όλο και πιο διευρυμένες ζώνες τους. Ένα τέτοιο όριο είναι αποφασιστικό βήμα για τον δραστικό περιορισμό των τροχαίων συγκρούσεων και ιδιαίτερα των συνθηκών όπου παρασύρονται εκείνα τα άτομα που αποτελούν τους πιο ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου και που είναι

  • τα παιδιά,
  • οι ποδηλάτες,
  • οι χρήστες ΕΠΗΟ (: Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα),
  • οι ηλικιωμένοι,
  • οι άνθρωποι με αναπηρία.

Ταυτόχρονα ένα χαμηλό όριο ταχύτητας μέσα στη πόλη είναι ένα έναυσμα για πιο βιώσιμες πόλεις και γειτονιές, για «Δρόμους για Ζωή».

 

Στο διάγραμμα βλέπουμε πως οι χαμηλές ταχύτητες σώζουν ζωές. Ταυτόχρονα, όπως ξέρουμε,  μειώνουν την ατμοσφαιρική ρύπανση και το επίπεδο θορύβου στις πόλεις άρα είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τη δημόσια υγεία αφού μάλιστα καθιστούν ασφαλέστερο το περπάτημα και την ποδηλασία ενώ ενθαρρύνουν και ένα πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Δεν θα είναι λίγοι εκείνοι που θα παρατούν το αυτοκίνητό τους και θα προτιμούν τη βάδιση αφού θα ξέρουν πως δεν επιτρέπεται να διασχίσουν την πόλη με 70 και 100km/h.
Ας συμπληρώσουμε πως οι βιώσιμοι  δρόμοι είναι πιο κρίσιμοι και χρήσιμοι από ποτέ, καθώς βρισκόμαστε αντιμέτωποι και με την πανδημία COVID-19. Η ενθάρρυνση του περπατήματος και της ποδηλασίας αποτελούν αποφασιστικό παράγοντα στην προσπάθεια εξουδετέρωσης των εστιών διασποράς και ενίσχυσης του ανοσοποιητικού συστήματος. Για τους βαδιστές πόλης και τα «εν διηθήσει» μηχανάκια είναι κίνδυνος θάνατος. Είναι αυτά που μέσα στην αγωνία να επιταχύνουν την κίνησή τους τρυπώνουν παντού στο δρόμο.

Τα παραπάνω τα ανεβάζω με αφορμή συζήτηση που έγινε στο ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου (https://sarantakos.wordpress.com/2021/04/17/meze-475/#comment-731871) με το οποίο συνεργάζεται το ιστολόγιό μας και μπαίνω πάντα ως εκπρόσωπος του «Δημόσιου Χώρου». Εκεί υποστηρίζω σήμερα τα εξής:

Ο βαδιστής της πόλης πιστεύει πως όλα τα οχήματα είναι ακινητοποιημένα, π.χ. στο φανάρι, ενώ το μηχανάκι συνεχίζει απτόητο ώστε να αναδυθεί μπροστά από τα πρώτα αυτοκίνητα στη διάβαση των πεζών. Ιδιαίτερα κινδυνεύουν οι πεζοί που διασχίζουν τον στιγμιαία ακινητοποιημένο στόλο.

Γενικά, επειδή το ελληνικό έθνος και οι πολιτικοί και πολιτειακοί θεσμοί του είναι πουλημένοι στο αυτοκινητοπετρελαϊκό κεφάλαιο, οι καθημερινές δολοφονίες στο δρόμο ενθαρρύνονται αφού παραμένουν συστηματικά ατιμώρητες.

Και ακριβώς, με την ευκαιρία αυτή, ζητώ ανανεωμένη τη σύμφωνο γνώμη όλων μας ώστε να λάβουμε μέρος σε διαδικασίες όπου να διεκδικήσουμε ανθρωπινότερες συνθήκες στους δρόμους, στην πόλη μας και στη χώρα μας, με κύριο ζήτημα την καθιέρωση των 30 km/h. Προφανώς, αναλαμβάνω να εκπροσωπήσω το φορέα μας και είναι φανερό πως εάν υπάρχουν αντιρρήσεις ουσίας και διαδικασίας, το ιστολόγιό μας θα είναι στη διάθεση όλων των φίλων.

This entry was posted in Δημόσιος Χώρος. Bookmark the permalink.

1 Response to ΔΡΟΜΟΙ ΓΙΑ ΖΩΗ: 30 km/h ΟΡΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s