ΧΙΛΙΑ ΠΟΥΛΙΑ ΑΠ’ ΤΗΝ ΓΑΖΑ ΚΕΛΑΗΔΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΡΕΒΕΖΑ

Δελτίο Τύπου της 18ης Οκτωβρίου 2010 – Φωτογραφίες του Σπύρου Βαγγελάκη

Δε θα γράψουμε για δικές μας δράσεις σ’ αυτό το δελτίο Τύπου, δε θα βάλουμε δικά μας ονόματα και δεν θα συγκρίνουμε τις δικές μας σκοτούρες με όσα συμβαίνουν ΕΚΕΙ, όπως τα ακούσαμε στο χθεσινό χρονικό της Γάζας που ζήσαμε στα κτίρια του κάστρου του Αγίου Ανδρέα. Δεν θα ήταν τίμιο να πάρουμε ετερόφωτη λάμψη από τις εκρήξεις της  Γάζας για να προβάλουμε τις θέσεις μας για τη δική μας πόλη. Ούτε και να χρωματίσουμε με το κόκκινο αίμα των παιδιών της Γάζας τις δικές μας απαιτήσεις για μια «δημοκρατική κοινωνία με νόμους, με ειρήνη και με είκοσι κινηματογράφους», όπως το λέει η Ραουάντ, 13 ετών, για τη δική της πατρίδα τη Γάζα.

Όμως η χθεσινή Γάζα νίκησε τη σημερινή Πρέβεζα. Ένα παιγνίδι παίχτηκε από δέκα, είκοσι, εκατό, χίλια παιδιά της πόλης μας και κέρδισαν. Με εκθέσεις ζωγραφικής, υποκριτική, κίνηση, μουσική, τραγούδι και κελάηδισμα μας είπαν πολλά για όνειρα, ελπίδες, αγώνες και παθήματα. Όχι τα δικά τους αλλά εκείνων των χίλιων πουλιών της Γάζας. Μας άφησαν όμως να καταλάβουμε και τα δικά τους και τα δικά μας.

Οι μονόλογοι απ’ τη Γάζα έγιναν δικοί μας διάλογοι. Η Γάζα νίκησε την Πρέβεζα. Το κάστρο που άλλοτε στέγαζε την «Προκεχωρημένη Αποθήκη Υλικού Πολέμου» (ΠΑΥΠ) έγινε για μια μέρα ο μεγάλος δημοτικός μας χώρος για ειρήνη, πράσινο και πολιτισμό. Ήρθε ίσως η στιγμή να ξεχάσουμε τα σχέδια για διοικητήρια, νομαρχίες και πάρκινγκ, ή τουλάχιστον, ήρθε η στιγμή να διεκδικήσουμε ενωμένοι και ανυποχώρητοι την ήπια πολιτιστική χρήση του κάστρου. Είναι τόσο υποβλητικό σε κάθε γωνιά του.

Ποιος δεν εντυπωσιάστηκε το κυριακάτικο αυτό πρωινό από εκείνο το υπόστεγο (τολ), το χειρότερο από τα κτίρια; Πριν αρκετά χρόνια ο Μπερνάρ-Μαρί Κολτές, συγγραφέας της «Δυτικής αποβάθρας», που ανέβηκε στο υπόγειο του Κουν, είχε κάνει τη δική του δήλωση αγάπης για ένα υπόστεγο που είχε επισκεφθεί στη Νέα Υόρκη. «Μόλις είδα το μεγάλο υπόστεγο σκέφτηκα πως αυτό πρέπει να κάνω κεντρικό ήρωα στο θεατρικό έργο μου. Ήταν από μόνο του τραγικό». Και ήταν πολύ πετυχημένη η χθεσινή χρήση του δικού μας υπόστεγου στο φρούριο για να στεγάσει την «Αρμονία» και τους μονολόγους που ακούστηκαν μετά. Όμως όλα τα κτίρια φωτίστηκαν από τους μονολόγους. Και όλα τα κτίρια σκοτείνιασαν από τον πόνο των παιδιών της Γάζας.

Γυρνώντας τα κτίρια και ακούγοντας τους μονόλογους είδαμε μια άλλη Πρέβεζα. Την Πρέβεζα μιας κυριακάτικης «καταστασιακότητας» όπως θα την περίμενε ο Γκι Ντεμπόρ (ο συγγραφέας της «Κοινωνίας του θεάματος»), όπου όλοι συμμετέχουν σε κάτι κοινό και το αναγνωρίζουν σαν τέτοιο, είτε πρόκειται για ώρες μόχθου είτε για στιγμές σχόλης. Πως λέγεται η «ειρήνη» στα αραβικά ρώτησε ένα παιδί. «Σαλάμ» του είπε κάποιος. Ένας κοινός σκοπός φαινόταν να συνδέει όλους την Κυριακή το πρωί.

Θα ήταν πολύ υψηλός στόχος να κάνουμε τις συνθήκες ζωής της πόλης μας ευνοϊκές για να αναπτυχθούν οι πρεβεζάνικες καταστασιακότητες. Έχουμε και το παλιό πρεβεζάνικο πρότυπο, που ήταν σαν να ζωντάνεψε χθες. Άλλωστε, η Πρέβεζα του παρελθόντος ζούσε πολύ συχνά παρόμοιες καταστάσεις στους δρόμους της. Να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για τις νέες καταστασιακότητες ανθρωπιάς. Ήταν και αυτό ένα μήνυμα από τους μονολόγους. Τους μονόλογους της Γάζας. Τους διάλογους της Πρέβεζας.

Συγχαρητήρια στους διοργανωτές. Συγχαρητήρια στην Πρέβεζα. Συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετόχους.
Advertisements
This entry was posted in πρεβεζάνοι καλλιτέχνες, πρεβεζάνοι μουσικοί, πάρκινγκ, σχολεία της Πρέβεζας, τοπικότητα, Δημόσιος Χώρος, Πρεβεζάνοι εκπαιδευτικοί, θέατρο and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to ΧΙΛΙΑ ΠΟΥΛΙΑ ΑΠ’ ΤΗΝ ΓΑΖΑ ΚΕΛΑΗΔΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΡΕΒΕΖΑ

  1. Παράθεμα: ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΟΙΝΟΚΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΡΕΒΕΖΑΝΙΚΑ ΚΑΣΤΡΑ; | "Δημόσιος Χώρος Γ. Ρέντζος"

  2. Παράθεμα: ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΟΙΝΟΚΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΡΕΒΕΖΑΝΙΚΑ ΚΑΣΤΡΑ; | "Δημόσιος Χώρος Γ. Ρέντζος"

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s